آموزش رمز ارزمفاهیم پایه ارز دیجیتال

دلیل ریزش ارز دیجیتال و بررسی علت ریزش قیمت ارز دیجیتال

فضای دیجیتال روزانه سهم گسترده‌ای در زندگی ما دارد و این نقش هر روز پررنگ‌تر از دیروز می‌‌شود. ارزهای دیجیتال نیز بخشی از این دنیای دیجیتال بوده و با گسترش این فضا، وارد معاملات ما شده‌اند. ارزهای دیجیتال بعد از ورود به دنیای معاملات، خیلی زود جایگاه بسیار گسترده‌‌ای در میان افراد پیدا کرده و امروزه استفاده از آن‌ها و انجام معمالات گسترده با آن‌ها انکار ناپذیر است.

البته توجه به این نکته ضروری است که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، باید ابتدا علم و آگاهی لازم را در این زمینه به دست آورید. ارزهای دیجیتال برخی اوقات با ریزش‌هایی مواجه می‌شوند. این ریزش‌ها پدیده‌ای شایع در بازارهای مالی است که به منظور اصلاح قیمت انجام می‌شود.

در ادامه این مقاله از بیتمینو، به بررسی دلیل ریزش ارز دیجیتال پرداخته و این امر را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین اگر درباره ارز دیجیتال اطلاعات کافی ندارید م‌یتوانید مقاله ارز دیجیتال چیست را در بیتمینو مطالعه کنید.

دلیل ریزش ارز دیجیتال

ریزش قیمت ارز دیجیتال یا اصلاح قیمتی، پدیده‌‌ای است که در بازارهای مالی رخ می‌دهد. اصلاح قیمتی برای بازارهای مالی یکی از موارد بسیار لازم و ضروری تلقی می‌شود و همین امر را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش ارز دیجیتال دانست.

دلیل ریزش ارز دیجیتال
دلیل ریزش ارز دیجیتال

اخبار و جهت‌دهی‌های خبری که در بازارهای مالی رخ می‌دهد، یکی از مواردی است که بر تغییر قیمت این ارزها در کوتاه‌مدت یا حتی بلندمدت تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی اخبار، افراد و وقایعی خواهیم پرداخت که دلیل ریزش ارز دیجیتال هستند.

ایلان ماسک

ایلان ماسک یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازار رمز ارز است. ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (SpaceX)، با موضع‌گیری‌های خود درباره ارزهای دیجیتال منجر به نوسانات زیادی در این بازار شده است؛ به عنوان مثال ایلان ماسک در ابتدا بیت کوین را در بیو حساب توییتر خود قرار داد و اعلام کرد که در قبال فروش محصولات تولیدی شرکت خود، بیت کوین قبول می‌کند. بعد از آن در تصمیمی شوکه کننده اعلام کرد که از پذیرش بیت کوین به دلایل زیست محیطی اجتناب خواهد کرد و با این کار منجر به ریزش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به زیر 50 هزار دلار شد. سپس با پیروی‌های خود از ارز دیجیتال دوج کوین باعث افزایش چندین درصدی قیمت دوج کوین شد.

کشورهای هند، چین و آمریکا

دیگر دلیل ریزش ارز دیجیتال، موضع‌گیری‌های کشورهای چین، هند و آمریکا است. این سه کشور و تصمیمات آن‌ها نیز تاکنون توانسته تاثیراتی را به صورت مقطعی در بازار رمز ارز داشته باشد. کشور چین تاکنون چندین بار اقدام به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی بر بازار ارز دیجیتال داشته و همین امر سبب شده است تا تاثیراتی بر قیمت این ارزها داشته باشد. چین چندین بار موسسات مالی را از ارائه خدماتی که مربوط به معاملات ارزی رمزنگاری شده‌اند، منع کرده و منجر به ریزش قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در نظر دارد تا رویکردی سختگیرانه‌تر برای خرید و فروش رمز ارزها در نظر بگیرد. طبق اطلاعیه‌ای که از طرف این وزارت منتشر شده، تمامی تراکنش‌هایی که به ارزش 10 هزار دلار یا بیشتر هستند، باید به دفتر خدمات داخلی درآمدی گزارش شوند.

اطلاعات محدود سرمایه‌گذاران

با اینکه در حدود یک دهه از پیدایش بیت کوین می‌گذرد، اما هنوز هم عده‌ای درک درستی از بلاکچین (BlockChain) و رمز ارزها (Cryptocurrencies) ندارند. شاید بتوان گفت دیگر دلیل ریزش ارز دیجیتال، اطلاعات محدود و ناکافی سرمایه‌گذاران است. از ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد بدون آگاهی و علم کافی در این مورد اقدام به سرمایه‌گذاری کردند.


در بلاگ بیتمینو بخوانید : بلاک چین چیست


نداشتن علم و اطلاعات کافی در زمینه ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران با صعودی شدن بازار گمان کنند که از سود بازار جا مانده‌اند و با نزولی شدن آن احساس از دست دادن سرمایه یا کلاهبرداری بودن این پروژه را داشته باشند. همین مسئله را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای ریزش ارز دیجیتال در نظر گرفت.

تمامی این خبرها و ریزش‌ها و حتی رشد رمزهای دیجیتال باعث شده تا افرادی که تخصص کافی در این زمینه ندارند، دچار ترس و تردید و عدم قطعیت در این بازار شوند و اقدام به فروش دارایی‌ های خود کنند. تمامی این شرایط باعث دلیل ریزش ارز دیجیتال و تشدید شرایط موجود می‌شوند.

بررسی شدیدترین ریزش‌های ارز دیجیتال

در ادامه به بررسی چند مورد از شدیدترین ریزش‌های ارز دیجیتال و دلایل ریزش آن‌ها در سال‌های گذشته خواهیم پرداخت تا به طور کامل با این موضوع آشنا شوید.

دلیل ریزش ارز دیجیتال بیت کوین؛ ریزش 99 درصدی

در سال 2021 ارز دیجیتال بیت کوین با رشدی بسیار زیاد از 2 دلار به 32 دلار افزایش پیدا کرد و قیمت هر واحد بیت کوین به یک اونس نقره رسید. بعد از آن با اعلام هک شدن Mt.Gox، به عنوان بزرگترین صرافی بیت کوین در آن زمان و سرقت میلیون‌ها دلار بیت کوین از آن، قیمت بیت کوین در یک روز با کاهش بسیار شدیدی مواجه شد و به 1 سنت رسید.

دلیل ریزش ارز دیجیتال بیت کوین؛ ریزش 50 درصدی

همان طور که گفته شد، کشورهایی مانند چین، آمریکا و هند تاثیراتی در ریزش قیمت ارزهای دیجیتال دارند. چین یکی از کشورهایی است که با ممنوع کردن ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2013، منجر به ریزش 50 درصدی ارزش بیت کوین در یک روز شد.

دلیل ریزش ارز دیجیتال بیت کوین؛ ریزش 84 درصدی

در سال 2017 بیت کوین دارای رشد بسیار خوبی بود و با پشت سر گذاشتن تمامی موانع توانسته بود تا محدوده 20 هزاری دلاری رشد کند. بعد از اینکه محدوده قیمت بیت کوین به 20 هزار دلار رسید، سرمایه‌گذاران اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کردند و همین امر باعث شد تا قیمت بیت کوین تا محدوده 12 هزار دلار ریزش کند.

دلیل ریزش ارز دیجیتال بیت کوین؛ ریزش 83 درصدی

یکی دیگر از ریزش‌های شدید و 83 درصدی بیت کوین در آوریل سال 2013 بود. در این سال بیت کوین در رسانه‌ها سروصدای زیادی به پا کرد و باعث هجوم شدید سرمایه‌گذاران برای خرید این ارز دیجیتال شد. صرافی Mt.Gox توانایی کنترل این حجم از سرمایه‌گذاران را نداشت، همچنین هکرها نیز اقدام به حمله به این صرافی کرده و باعث شدند تا قیمت بیت کوین از 230 دلار تا حدود 50 دلار سقوط کند.

زمان ورود به بازار ارز دیجیتال

زمان مناسب برای ورود به بازار ارز دیجیتال چه زمانی است؟

یکی از دغدغه‌های اصلی برای بسیاری از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری با استفاده از ارزهای دیجیتال را داشته و دوست دارند وارد این بازار شوند، این است که چه زمانی می‌توانیم وارد بازار سرمایه‌گذاری ارز شویم و بهترین زمان برای ورود به این بازار کدام است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که برای ورود به بازار رمز ارز دیجیتال یا هر بازار دیگری، ابتدا باید علم و تخصص مربوط به آن بازار را فرا بگیرید.

ورود به هر بازاری بدون داشتن علم و آگاهی منجر به از دست دادن سرمایه شما می‌شود. بعد از اینکه تخصص کافی در زمینه بازار ارز دیجیتال را به دست آوردید، می‌توانید وارد این بازار شده و با سرمایه‌گذاری اصولی و درست بهترین نتیجه را کسب کنید.

آموزش کامل ارز دیجیتال با بیتمینو

همان طور که اشاره کردیم، ریزش در بازارهای مالی یک امر طبیعی و عادی است و این امر در بازارهای مالی ارز دیجیتال جنبه شدیدتری دارد. توجه داشته باشید که دلیل ریزش ارز دیجیتال متفاوت است و ممکن است اتفاقات دیگری نیز در این ریزش‌ها نقش داشته باشند.

چگونه میتوان وارد بازار ارز دیجیتال شد ؟

نکته مهم این است که شما بتوانید در هنگام ریزش ارز دیجیتال، بهترین عملکرد را داشته و بهترین تصمیم را بگیرید تا دچار خسارت مالی نشوید. ما در بیتمینو در کنار شما هستیم تا با یادگیری اصولی و صحیح ارزهای دیجیتال، تصمیمات درست در زمان ریزش ارزها داشته باشید و دچار ضرر و زیان‌های مالی نشوید.

همچنین تمامی ابزارهای مورد نیاز برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال یا سایر ابزارهای ارز دیجیتال را به صورت رایگان در اختیار شما قرا می‌دهیم تا تحلیل درستی از بازار ارز دیجیتال داشته باشد.

سوالات متداول:

1) بزرگترین مشکل ارزهای دیجیتال چیست؟

  • کلاهبرداری و ارزهای جعلی
  • موانع فنی ارزهای دیجیتال
  • خطرات امنیتی ذخیره سازی کریپتو

2) آیا ارز دیجیتال آینده ای دارد؟

در عین حال، چشم انداز بلندمدت این صنعت به لطف این واقعیت است که احتمالاً پذیرش انبوه در سال 2023 ادامه خواهد یافت. با وجود اخبار بدی مانند سقوط صرافی FTX، اما همچنان افراد بیشتری با کریپتو در سال‌های آینده به سرمایه‌گذاری خواهند پرداخت.

3) چرا دولت ها ارز دیجیتال را دوست ندارند؟

بیت کوین در شکل فعلی خود سه چالش را برای مقامات دولتی ایجاد می‌کند: قابل تنظیم نیست، توسط مجرمان استفاده می شود و می‌تواند به شهروندان کمک کند تا کنترل‌ سرمایه خود توسط بانک‌ها را دور بزنند. تا زمانی که اکوسیستم بیت کوین به بلوغ برسد، مقامات رسمی با بی اعتمادی به آن نگاه خواهند کرد.

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه