سرمایه گذاری ارز دیجیتال

آینده ارزهای دیجیتال چگونه است ؟

توسعه فناوری بلاک چین و پذیرش سریع ارزهای دیجیتال یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌های تکنولوژیک در جهان امروز است. همانطور که می‌دانید، بلاک چین یک فضای دیجیتال است که توانایی حل بسیاری از مشکلات دنیای واقعی را دارد.

داستان در سال ۲۰۰۹ با خالقی به نام «ساتوشی ناکاموتو» آغاز شد. در آن سال، ساتوشی اولین بلاک چین را با ارز دیجیتال «بیت کوین» برای حل مشکلات سیستم مالی و بانکی ایجاد کرد و اکنون بنیانگذار صنعتی است که تمام دنیا را به خود جذب می‌کند. امروزه هزاران بلاک چین فعال در جهان وجود دارد و فناوری که برای تغییر سیستم بانکی و امور مالی متولد شد، اکنون در حوزه‌های مختلف نفوذ کرده است.

بزرگی این مبحث در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده است که افراد زیادی به این فکر بیفتند که آیا این دنیا در آینده پیشرفت خواهد داشت یا خیر.

در این مقاله از بیتمینو قرار است تا با یکدیگر آینده ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. اگر به این موضوع علاقمندید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آینده ارز دیجیتال

بسیاری از مردم می‌دانند که فناوری بلاک چین اساس پروژه‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. اما پتانسیل این فناوری بسیار گسترده‌تر است. قراردادهای دیجیتال هوشمند می‌توانند نه تنها بخش مالی، بلکه بیمه، زنجیره تامین، تدارکات و موارد دیگر را نیز تغییر دهند.

مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین در سایت بیتمینو

ذکر این نکته ضروری است که تا سال ۲۰۲۱، بلاکچین یکی از موفق‌ترین و در عین حال پرماجراترین سال‌ها را در اقتصاد جهانی داشته است. دولت ایالات متحده گفته است که قصد ممنوعیت بیت کوین و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را ندارد. مهمتر از همه، السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به یک ارز قانونی تبدیل کرده است.

آینده کریپتوکارنسی
آینده کریپتوکارنسی

تایید ارزهای دیجیتال در سایر کشورهای جهان

اولین رویداد بزرگی که در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، پذیرش رسمی ارز دیجیتال در سایر کشورهای جهان بود. در سپتامبر ۲۰۲۱، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت شناخت. اگر که نمی‌دانید بیت کوین چیست؟ اولین ارز بازار مالی ارزهای دیجیتال است. بر اساس آنچه در جهان دیده‌ایم، خواهیم دید که کشورهای بیشتری ارزهای دیجیتال را تایید  و از آن‌ها در سیستم‌های مالی استفاده می‌کنند. در سال آینده احتمالاً شاهد خواهیم بود که برخی از مناطق اروپا قوانین خود را وضع کنند.

در نتیجه، دارایی‌های دیجیتال را می‌توان به‌عنوان عامل‌های دیجیتالی با ارزش یا قانونی شناسایی کرد، در این صورت می‌توان آن‌ها را به‌صورت الکترونیکی با استفاده از یک پیشخوان مشترک منتقل و ذخیره کرد. به طور کلی، با شروع قوانین بیشتر کشورها برای تنظیم ارزهای دیجیتال، اثر دومینو ظاهر می‌شود که سایر دولت‌ها را مجبور می‌کند تا بازارهای ارز دیجیتال را در سیستم‌های مالی و اقتصادی خود ادغام کنند. متخصصان این حوزه نیز معتقدند که رمزنگاری‌ها در زندگی ما عادی خواهند شد.

نقش بازارهای مالی سنتی در ارز دیجیتال

سال ۲۰۲۱ شاهد ورود تعداد زیادی از سرمایه گذاران سنتی بود که پیشرفت‌های بزرگی در فضای ارز دیجیتال داشته‌اند. در ماه مارس، مورگان استنلی خدمات سرمایه‌گذاری بیت کوین را به مشتریان خود معرفی کرد. حتی بزرگترین مدیر دارایی جهان، بلک راک، اولین گام‌های خود را در فضای ارزهای دیجیتال برداشته است. این اقدامات تنها آغاز سرمایه‌گذاری در فضای ارز دیجیتال و موسسات مالی سنتی است. تا سال 2024 شاهد ورود موسسات مالی بیشتری به این بازار خواهیم بود.

کاربرد های مختلف کریپتوکارنسی

تا سپتامبر ۲۰۲۱، ارزش کل بازار NFT‌ها در بازار هنر ۷۷۴ میلیون دلار بود. از فناوری بلاک چین می‌توان برای تعیین آثار هنری و زمان ثبت آن‌ها استفاده کرد، زیرا بلاک چین توسط هزاران رایانه در سراسر جهان محافظت می‌شود، بنابراین می‌توانیم از این فناوری در برنامه‌های کاربردی دیگر برای ساختن دنیایی پایدارتر استفاده کنیم. . بنابراین، تا سال ۲۰۲۲، شاهد خواهیم بود که فناوری‌های بلاک چین هویت دیجیتال ما را ایمن‌تر و مدیریت آن را آسان‌تر خواهد کرد.

قوانین ارز دیجیتال

سال ۲۰۲۱ سال بسیار مهم و بزرگی برای صنعت ارزهای دیجیتال از نظر وضع قوانین روشن برای استفاده از این صنعت بوده است. سال آینده، شاهد قوانین سخت‌گیرانه‌تری در سراسر جهان خواهیم بود تا استفاده از ارز دیجیتال را آسان‌تر کند و در نهایت به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند اجازه دهد تا امن‌ تر کار کنند. با تصویب قوانین باز در کشورهای مختلف، صرافی‌های ارز دیجیتال قادر خواهند بود خدمات و محصولات بهتری ایجاد کنند. جالب اینجاست که کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا در ایجاد قوانین منصفانه و پایدار برای ارز دیجیتال پیشرو هستند. در سال آینده، لندن، نیویورک، میامی، ویلنیوس، سنگاپور و سن سالوادور احتمالاً به مراکز قانونی جهانی ارز دیجیتال تبدیل خواهند شد.

یکی دیگر از مواردی که استفاده از ارز دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌دهد، ایجاد حساب‌های امنیتی، سپرده در بیت کوین، اتریوم و سکه‌های پایدار است. به این ترتیب می‌توانید درآمد بالا و درآمد غیر فعال داشته باشید. دو تحلیلگر ارشد جی پی مورگان اعلام کرده‌اند که در سال جاری تمرکز بیشتری روی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به عنوان منبع درآمد سرمایه گذاران بزرگ و کوچک خواهند داشت. به گفته این تحلیلگران، در حال حاضر سپرده‌های ارز دیجیتال حدود ۹ میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند.

مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم در سایت بیتمینو

استفاده از ارزهای دیجیتال در صنایع مختلف

ارز دیجیتال به سیستم‌های مالی و بانکی محدود نمی‌شود. پروژه‌های بلاک چین با ارزهای دیجیتال اکنون شامل موسیقی، برنامه‌های کاربردی، اقتصاد متمرکز، بازی و غیره می‌شود.

هر یک از این حوزه‌ها پتانسیل زیادی برای رشد و توسعه صنعت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. در سال‌های اخیر استفاده عملی از ارز دیجیتال به خصوص در برنامه‌های غیرمتمرکز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با وجود پیشرفت‌‌هایی که در صنعت ارزهای دیجیتال تا به امروز صورت گرفته است، همچنان مشکلاتی در این صنعت وجود دارد. اگرچه اکثر سرمایه گذاران کوچک از آن استقبال کردند، اما نوسانات بالای این بازار شرکت‌های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در این بخش علاقه‌مند نکرد. آن‌ها کم هستند و نمی‌خواهند به جای سیستم‌ های بانکی مورد استفاده قرار گیرند.

سال‌ها است که ما شاهد استفاده قابل توجه از ارز دیجیتال در دنیای واقعی نبوده‌ایم، البته که حامیان صنعت معتقدند به زودی تغییر خواهد کرد. در اوایل سال ۲۰۲۰، بیگ برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوینبیس، در یک پست وبلاگی پیش‌بینی کرد که وضعیت طی ۱۰ سال آینده تغییر خواهد کرد و شرکت‌ها و سازمان‌ها با استفاده گسترده و پایداری ارزهای دیجیتال در این صنعت قوی‌تر خواهند شد.

افراد تاثیر گذار در دنیای ارزهای دیجیتال

شاید تعجب کنید اگر به شما بگویم که قیمت ارزهای دیجیتال بعضا به یک شخص خاص یا یک سلبریتی ربط دارد. ولی این موضوع حقیقت دارد و افرادی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که می‌توانند فقط و فقط با یک پست قیمت یک ارز دیجیتال را سه چهار برابر کنند یا برعکس کاری کنند که قیمت همان ارز از عرش به فرش برسد. در ادامه مقاله چند تن از این افراد را به شما معرفی می‌کنیم.

ایلان ماسک

اولین فردی که می‌خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم، ایلان ماسک نام دارد. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان در حال حاضر محسوب می‌شود و بیش از 220 میلیارد دلار سرمایه خالص دارد که با بودجه یکساله کشوری مانند ایران برابر است. او رئیس و مدیر عامل چندین شرکت بزرگ آمریکایی است که هر یک از این شرکت‌ها جزو بهترین شرکت‌ها در زمینه خودشان محسوب می‌شوند.

یکی از این شرکت‌ها که ایلان ماسک رئیس آن است، شرکت تسلاست که ایلان در این شرکت مدیریت را بر عهده دارد. شرکت تسلا شرکتی آمریکایی بوده که در زمینه تولید خودرو فعالیت دارد. البته تفاوت بزرگ این شرکت با شرکت‌های دیگر مثل بنز در اینجاست که شرکت تسلا ماشین‌های برقی و هیبریدی می‌سازد که ضرری برای محیط زیست ندارند و از طرفی بسیار قدرتمند هستند.

ایلان ماسک در فضای ارزهای دیجیتال هم به شدت فعال است و بخش عمده‌ای از محتوای شبکه اجتماعی این میلیاردر درباره ارزهای دیجیتال است. او یکی از حامیان اصلی ارز دیجیتال دوج کوین است و در حقیقت این ایلان ماسک بود که باعث شد تا ارز دیجیتالی مانند دوج کوین تا این حد پیشرفت کند. او در شبکه اجتماعی توییتر بیش از هشتاد میلیون فالوور دارد و تعداد فالوورهایش با جمعیت ایران برابر است!

ترانگ گوین

یک ویتنامی مدیر عامل شرکت معروف Axie Infinity است. شرکت اکسی اینفینیتی همانطور که شاید بعضی از شما با آن آشنا باشید جزو بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های کریپتویی است. منظور از بازی‌های کریپتویی بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی است که به شما امکان کسب درآمد از بازی را می‌دهد و شما می‌توانید از این طریق ارز دیجیتال بدست آورید.

بازی که بالاتر به شما معرفی کردیم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیای کریپتو کارنسی به حساب می‌آید که کاربران زیادی نیز دارد. این بازی یک بازی استراتژیک است که شما مدیریت چند حیوان جنگجو را به عهده می‌گیرید و به صورت آنلاین با دیگر افراد حاضر در بازی جنگ می‌کنید. سپس می‌توانید آیتم‌هایی که هنگام جنگ بدست می‌آورید را بفروش برسانید و از این راه کسب درآمد مناسبی داشته باشید.

بازی اکسی اینفینیتی از فناوری nft پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل هر آیتمی که شما در داخل بازی کسب کنید به نام شما ثبت می‌شود. پس فقط شما می‌توانید که از این nft استفاده کنید یا این nft  را به فروش برسانید. Nft در حقیقت مانند سندی در بلاکچین است.

ترانگ گوین با ایجاد فناوری‌های بالا به خوبی در بین مردم محبوب شده است. به همین خاطر در فضای مجازی نیز تعداد فالوور بالایی دارد. همچنین در سال گذشته به یکی از تاثیرگذارترین افراد دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شد؛ چون شرکتش به محبوبیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل دست یافت.

سینتیا لومیس

سومین فردی که در این بخش از مقاله به شما معرفی خواهیم کرد سینتیا لومیس نام دارد. این زن موفق و تاجر بزرگ آمریکایی جزو یکی از سیاستمداران آمریکایی محسوب می‌شود. او در مجلس سنا حضور دارد و یکی از سیاستمداران بزرگ زن آمریکا به حساب می‌آید. سینتیا به خاطر اینکه در مجلس از بیت کوین حمایت کرده است به یکی از افراد محبوب در دنیای کریپتو کارنسی تبدیل شده است. او با این حمایت توانسته افراد زیادی را به تفکرهای خود علاقمند کند و توانسته نقش مثبتی در روند کنونی بیت کوین داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که سینتیا بیت کوین با مبلغ بالایی را هم خریداری کرده و برای خودش نگه داری می‌کند. او و گروهش این هدف را دارند که دولت آمریکا را مجبور کنند تا بیت کوین را به رسمیت بشناسد. این مسئله می‌تواند انقلابی را در قیمت بیت کوین رقم زند؛ چون باعث می‌شود که افراد بیشتری به خرید بیت کوین علاقمند شوند، در نتیجه تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد و در نهایت قیمت بیت کوین به صورت عمودی صعود می‌کند!

سینتیا در توییتر نیز فالوورهای زیادی دارد و از نظر خود بنده اطلاعات مفیدی را در پیج توییتر به فالوورهای خود ارائه می‌کند.

کیتی هان

کیتی هان یک فرد تأثیرگذار در صنعت پول دیجیتال در سال ۲۰۲۱ است. او یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz مستقر در سیلیکون ولی و یکی از روسای صندوق پول دیجیتال است.

کیتی همچنین یکی از اعضای مستقل هیئت مدیره صرافی کوین بیس است و در کمیته حسابرسی و ریسک HackerOne خدمت می‌کند. او همچنین در دانشکده بازرگانی دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند.

صرافی کوین بیس از بزرگترین صرافی‌های دنیای کریپتو کارنسی به حساب می‌آید. افراد زیادی از کوین بیس استفاده می‌کنند تا ارز دیجیتالی که می‌خواهند را خریداری کنند. صرافی کوین بیس برای ارزهای زیادی خدمات ارائه می‌دهد و شما می‌توانید تمامی ارزهای معروف را از این صرافی بخرید.

کیتی هان قبل از تبدیل شدن به یک سرمایه گذار، به مدت ۱۰ سال به عنوان دادستان کل فدرال وزارت دادگستری ایالات متحده کار کرد و در آنجا با آژانس‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار، اداره تحقیقات فدرال و وزارت خزانه‌داری در زمینه ضد کلاهبرداری کار کرد.

خود هان قصد دارد آندرس هوروویتز را ترک کند تا صندوق ارز دیجیتال خود را راه اندازی کند. کیتی هان یکی از معدود افرادی است که اهمیت فناوری بلاک چین و پول دیجیتال و همچنین اهمیت شبکه نسل سوم را درک می‌کند.

تاثیر متاورس در آینده ارز دیجیتال

تاثیر متاورس

دنیای مجازی مفهومی است که اخیرا مورد توجه شرکت‌های بزرگی مانند فیس بوک قرار گرفته است. این دنیای مجازی که در حال حاضر توسط کاربران با هدست خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دنیایی دیجیتالی است که شبیه دنیای واقعی بوده و نقش مهمی در آینده ارز دیجیتال ایفا می‌کند.

در این دنیای مجازی می‌توانید تعامل داشته باشید، بازی کنید، حتی کار و تجارت کنید. پروژه‌های بلاک چین مانند Decentraland که اکنون یک دنیای مجازی است، بر این نکته تمرکز دارند.

ارز دیجیتال یک گزینه مناسب در دنیای مجازی است و این دنیاهای دیجیتال هنوز به بلوغ و شهرت نرسیده‌اند. شاید ۵۰ یا ۱۰۰ سال دیگر افراد بیشتری وقت خود را در دنیای مجازی سپری کنند و در این صورت شاید ارز رایج این پلتفرم‌ها اهمیت زیادی پیدا کند. همچنین اگر نمی‌دانید متاورس چیست می‌توانید مقاله‌ای که در سایت بیتمینو درباره متاورس چیست منتشر کرده‌اییم را مطالعه کنید.

تاثیر اتریوم دو در آینده ارز دیجیتال

به خاطر داشته باشید که با انتشار اتریوم ۲.۰، پهنای باند فضای DeFi افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند پرداخت‌های سهامداران را به ۲۰ میلیارد دلار در هر سه ماهه افزایش دهد و تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰ میلیارد دلار برسد.

این یک کلاس فعال جدید است که ما معتقدیم راه بسیار خوبی برای افراد برای کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال خود است و این روند در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت. برای درک بهتر میزان درآمدی که به دست می‌آورید، می‌توانید نرخ دقیق مبادله یک ارز را با استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال محاسبه کنید.

ماینینگ

ارز دیجیتال اخیرا یکی از بخش‌های معروف است و بسیاری از آن‌ها به دلیل هزینه‌های کم و راندمان بالا به این صنعت اشاره می‌کنند. با این حال، دو چالش برای صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد. اولین مورد امکان تغییر الگوریتم ارز دیجیتال است که ماینر نیازی به آن نخواهد داشت. به دلیل قطعی برق در ایران، تمام رمزنگاری‌ها در ایران تعطیل شده‌اند که این دومین چالش برای ارز دیجیتال است.

الگوریتمی که به استخراج کنندگان اجازه می‌دهد بیت کوین یا سایر ارزها را صادر کنند، اثبات تقسیم یا اثبات سهم نامیده می‌شود. استفاده از این الگوریتم برای بزرگ‌ترین رمزنگارهای جهان به انتقادات محیطی منجر شده است که در نهایت می‌تواند منجر به تغییر الگوریتم شود.

نتیجه گیری

با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران جهانی، انتظار داریم تا سال 2023 به مدیریت ریسک و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که از نرم‌افزار محافظت می‌کنند، ادامه دهیم. سال آینده، مدیریت ریسک، اجرا و امنیت سایبری موضوعات داغ خواهد بود؛ زیرا قانونگذاران در کشورهای مختلف همچنان به ایمن کردن ارزهای دیجیتال تا حد امکان در حوزه قضایی خود ادامه می‌دهند. سال 2022 ممکن است سال نسبتا خوبی برای ارز دیجیتال بود، اما هیجان زیادی در مورد آنچه در سال 2023 اتفاق خواهد افتاد وجود دارد.

امیدواریم که این مقاله از وبسایت بیتمینو برای شما مفیده بوده باشد. شما چه نظری درباره این مقاله داشتید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید. خوشحال می‌شویم با شما صحبت کوتاهی داشته باشیم. اگر از طرفداران بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستید، آینده ارزهای دیجیتال برای شما بسیار مهم است. فکر می‌کنید دنیا و ایران در این مسیر به کجا می‌روند؟

سوالات متدوال:

1) کدام ارز دیجیتال آینده خوبی دارد؟

اتریوم (ETH) هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک چین است، اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه‌اش، مانند قراردادهای به اصطلاح هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط اجرا می‌شوند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مورد علاقه توسعه دهندگان است.

2) آیا ارز دیجیتال سرمایه گذاری خوبی است؟

حقیقت این است که ارز دیجیتال یک دارایی بسیار بی ثبات است. سرمایه‌گذاران باید بدانند که داشتن کریپتو مستلزم پذیرش ریسک زیادی در پرتفوی خود است؛ اما برای سرمایه‌گذارانی که می‌دانند چگونه ریسک را مدیریت کنند، کریپتو می‌تواند فرصت‌های بزرگی را ارائه دهد.

3) با ثبات ترین ارز دیجیتال کدام است؟

امیر محمد رزمی

امیر محمد رزمی هستم تولید کننده محتوا و علاقمند به کریپتوکارنسی و سئو

نوشته های مشابه