آموزش رمز ارز

بایننس کوین چیست – آشنایی با ارز دیجیتال صرافی بایننس

بایننس کوین به دو دلیل در دنیای رمز ارزها شهرت دارد؛ دلیل اول این است که این رمز ارز از سوی صرافی بایننس ارائه شده است و از سوی این صرافی پشتیبانی می‌شود؛ دلیل دوم همخوانی این رمز ارز با استانداردهای شبکه بلاکچین اتریوم و امنیت بالای آن است. اگر می‌خواهید بدانید بایننس کوین چیست در این مطلب با ما همراه باشید.

 

بایننس؛ بزرگ‎‌ترین صرافی دنیای ارزهای دیجیتال

بایننس یک صرافی مشهور در زمینه ارز دیجیتال و بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. این صرافی توسط چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) یکی از ثروتمندترین و شناخته‌شده‌ترین افراد در بازار ارز دیجیتال بنیان‌گذاری شده است. بایننس فروش اولین کوین خود را از ماه ژولای سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. در پی ممنوعیت خرید و فروش ارز دیجیتال در چین، صرافی بایننس دفتر کار خود را به ژاپن انتقال و در تایوان توسعه داد.

از ویژگی‌های صرافی بایننس این است که خودش اقدام به فروش ارزهای دیجیتال نمی‌کند؛ بلکه همچون یک پلتفرم واسط، بستری را برای انجام معامله بین خریداران و فروشندگان ایجاد می‌کند. بایننس در نهایت پس از هر معامله، مبلغی را به عنوان کارمزد معامله تعیین و دریافت می‌کند.

یکی از نکات مهم برای تریدرهای ایرانی این است که هرگز نباید با IP ایران وارد صرافی بایننس شوند. بلکه باید با استفاده از نرم‌افزارهای مانند انواع V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهند. البته پیشنهاد تریدرهای حرفه‌ای این است که از یک سرور مجازی خارج از کشور استفاده کنید. بسیاری از مراکز داخلی و سایت‌ها امکان استفاده از این سرورها با دریافت حق اشتراک ماهانه در اختیار تریدرها و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال قرار می‌دهند.

بایننس کوین چیست

بایننس کوین چیست ؟

جذب سرمایه و توسعه صرافی بایننس از اهداف اولیه رمز ارز بایننس کوین (BNB) بود. صرافی بایننس در سال ۲۰۱۹ میلادی شبکه بلاکچین خود را راه‌اندازی کرد و بایننس کوین را از بلاکچین اتریوم به بلاکچین صرافی بایننس منتقل کرد. بایننس کوین بر اساس استانداردهای شبکه اتریوم ساخته شده است و در عین حال روی شبکه بلاکچین بایننس عمل می‌کند؛ این ویژگی نشان از امنیت بالای این کوین نسبت به حملات هکری دارد.


بیشتر بخوانید : اتریوم چیست


بررسی اهداف بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین در ابتدا برای قدرت‌ بخشیدن به اکوسیستم صرافی بایننس طراحی و ارائه شد. از این رمز ارز محبوب همچنین برای اهدافی مانند انواع پرداخت در صرافی بایننس، ازجمله پرداخت هزینه‌های معاملات رمز ارزی، پرداخت هزینه‌های فهرست و پرداخت هزینه‌های مبادلاتی و هرگونه عملیات ممکن دیگر در صرافی بایننس استفاده می‌شود.

تریدرها و سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند از ارز دیجیتال بایننس کوین برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال ارائه شده در بایننس لانچ‌پد بهره بگیرند. در واقع ایجاد یک رمز ارز بومی در یک صرافی، باعث می‌شود میزان وابستگی تراکنش‌های آن صرافی به پول سنتی کم شود؛ زیرا نقل‌ و انتقال پول سنتی در صرافی‌ها همواره با تاخیر زیاد انجام می‌شود و هزینه‌های تراکنش آن نیز بسیار بالاست.

 

تیم توسعه بایننس کوین

همانطور که پیشتر گفته شد، صرافی مشهور بایننس توسط چانگ پنگ ژائو تاسیس شد. چانگ پنگ ژائو یک فعال اقتصادی پرآوازه چینی-کانادایی و یکی از اعضای تیم توسعه دهنده Blockchain.info است. او همچنین مدیر تیم صرافی OkCoin بوده‌ است.

پس از شروع به کار صرافی بایننس، یی هی (Yi He) نیز به تیم توسعه بایننس پیوست؛ یی هی خود یکی از بنیان‌گذاران صرافی OKCoin بود. ژائو و یی بعد از توسعه صرافی بایننس در زمینه طراحی و توسعه بایننس کوین نیز فعالیت کردند. در واقع در حال حاضر یک تیم توسعه مستقل روی بایننس کوین کار نمی‌کند؛ بلکه توسعه بایننس کوین زیرمجموعه‌ای از تقویت و پایدار ساختن اکوسیستم صرافی بایننس است.

بلاک چین بایننس چیست
بلاک چین بایننس چیست

بلاک چین بایننس کوین چیست ؟

بلاک چین بایننس (Binance Chain) نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد. این بلاکچین بستری شد برای مدیریت و اجرای حجم بسیار بالای تراکنش‌ها در صرافی بایننس. همچنین ارز دیجیتال بایننس کوین از همان زمان از بلاکچین اتریوم به بلاکچین بایننس منتقل شد. بلاکچین بایننس از قابلیت پشتیبانی از هزاران تراکنش در ثانیه برخوردار است. این قابلیت به این دلیل فراهم شده است که زمان ایجاد بلاک در این بلاکچین فقط یک ثانیه است و به تایید کننده‌های محدودی نیز نیاز دارد.

 

وضعیت فعلی و قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در ابتدا با قیمت ۰.۱ دلار‌ به بازار ارز دیجیتال عرضه شد. در‌ اواخر سال ۲۰۱۷ با رویکردهای جدید صرافی بایننس، قیمت آن به ۲۵ دلار و در لحظه نگارش این مطلب، قیمت آن، بیش از 306 دلار است. بایننس کوین در رتبه چهارم از بازار ارز دیجیتال قرار دارد و حجم کوین‌های آن به دلار، بیش از ۸۲ میلیارد دلار است. حجم معاملات روزانه بایننس کوین نیز چیزی در حدود دو میلیارد دلار است.

 

تفاوت های بایننس کوین و بیت کوین

بیت کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است و رتبه نخست را در این بازار در اختیار دارد؛ درحالی‌ که بایننس کوین در رتبه چهارم در بازار ارز دیجیتال قرار دارد. در ادامه تفاوت‌های دیگر این دو کوین را با هم مرور می‌کنیم:

  • بیت کوین یک ارز دیجیتال رایج و مرسوم است و بایننس کوین یک آلت کوین یا ارز جایگزین به‌شمار می‌آید.
  • برای معامله بیت کوین باید به دنبال صرافی‌های امن باشید؛ بایننس کوین در صرافی بایننس پذیرفته و خرید و فروش می‌شود که یکی از ایمن‌ترین صرافی‌های دنیا است.
  • بیت کوین از عدم تمرکز بیشتری برخوردار است؛ این ویژگی، علاوه بر مزایای آن، باعث تغییر پذیری از عوامل گوناگون می‌شود؛ ولی بایینس کوین، بیشتر نسبت به مسایل داخلی صرافی بایننس تاثیر می‌پذیرد و ثبات بیشتری دارد.
  • بیت کوین در سال ۲۰۰۹ و بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.
  • تعداد بیت کوین‌ها ۲۱ میلیون و عرضه بایننس کوین ۲۰۰ میلیون است.

 

مزایای بایننس کوین چیست ؟

ایمنی بالا، سرعت قابل توجه در تراکنش و پشتیبانی صرافی بایننس از جمله مزیت‌هایی هستند که بایننس کوین را به رمز ارزی محبوب برای تریدرها و سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. در ادامه برخی از مزایای بایننس کوین را با هم بررسی می‌کنیم:

  • بایننس کوین غیرمتمرکز است: بایننس کوین در صرافی بایننس و صرافی‌های دیگر در شرایط رمزنگاری شده و غیرمتمرکز و بدون دخالت شخص ثالث خرید و فروش می‌شود.
  • بایننس کوین نامحدود است: برای خرید و فروش بایننس کوین هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند مقدار بایننس کوین مورد نیاز خود را معامله کنند.
  • تراکنش سریع بایننس کوین: فناوری پشتیبان بایننس، بلاکچین و ساختار آن باعث شده است یکی از سریع‌ترین رمز ارزها در مرحله تراکنش باشد.

بیشتر بخوانید : آشنایی با بهترین کیف پول های بیت کوین


کیف پول بایننس کوین

کیف پول بایننس کوین چیست؟

تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند از انواع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کیف پول برای نگهداری بایننس کوین استفاده کنند. در واقع اگرچه کیف پول رسمی این رمز ارز، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است؛ اما کیف پول‌های بسیاری این رمز ارز را پوشش می‌دهند. برخی از کیف پول‌های دیگر بایننس کوین عبارتند از:

  • کلی (Clay)
  • کیف پول تراست ولت (trust wallet)
  • کوینومی (Coinomi)
  • بلاکس آی‌او ولت (io Wallet)
  • انجین ولت (Enjin Wallet)
  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger Wallet)
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor Wallet)
  • جکس (Jaxx)
  • کول ‌ولت اس (CoolWallet S)
  • متال ولت (Metal Vault)
  • بی‌آردی (BRD)
  • گیفتو (Gifto)
  • ریکوئست ولت (Request Wallet)
  • اتوس یونیورسال ولت (Ethos Universal Wallet)
  • وینکیو (WinQ)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • کلی (Clay)
  • کوینومی (Coinomi)
  • بلاکس آی‌او والت (io Wallet)

آیا بایننس در ایالات متحده ممنوع است؟

بایننس در ایالات متحده ممنوع نیست، با این حال، در 13 می 2021، بلومبرگ گزارش داد که Binance Holdings توسط وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی تحت بررسی است.

جسیکا جونگ، سخنگوی بایننس گفت: «ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می‌گیریم و با تنظیم‌کننده‌ها و مجریان قانون به شیوه‌ای مشترک تعامل داریم. ما سخت کار کرده‌ایم تا یک برنامه انطباقی قوی ایجاد کنیم. این برنامه شامل اصول و ابزارهای ضد پولشویی است که توسط مؤسسات مالی برای شناسایی و رسیدگی به فعالیت‌های مشکوک استفاده می‌شود.»

 

سخن پایانی

دنیای ارزهای دیجیتال دنیایی گسترده است که از شناخت ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و کیف پول‌ها، تا روندها، روش‌های معامله رمز ارزها و عملیات استخراج آن‌ها ادامه دارد. اگر به آشنایی بیشتر با بازار ارز دیجیتال علاقه دارد، پیشنهاد می‌کنیم ما را در مطالب سایت بیتمینو دنبال کنید. بیتمینو یکی از فعال‌ترین سایت‌ها برای آگاهی از قیمت ارز دیجیتال و دریافت آموزش‌های معاملات رمز ارزها است.

 

سوالات متدال:

1) بایننس ارز دیجیتال است یا کیف پول؟

بایننس یک صرافی آنلاین است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را معامله کنند. این صرافی از رایج‌ترین ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می‌کند. بایننس یک کیف پول ارز دیجیتال برای معامله گران فراهم می‌کند تا وجوه الکترونیکی خود را ذخیره کنند. این صرافی همچنین دارای خدمات پشتیبانی برای کاربران جهت کسب سود یا تراکنش با استفاده از ارزهای دیجیتال است.

2) قیمت بایننس در سال 2025 چقدر خواهد بود؟

در سال 2025، بایننس کوین برای اولین بار سد روانی 1000 دلاری را خواهد شکست. به گفته تحلیلگران، BNB آن سال را با قیمتی کمتر از 1110 دلار به پایان خواهد رساند.

3) بیت کوین بعدی کدام سکه خواهد بود؟

Polkadot (DOT)
Polkadot اغلب به عنوان یک شبکه چند زنجیره‌ای شناخته می‌شود؛ زیرا می‌تواند شبکه‌ها را به یکدیگر متصل کند (برخلاف بیت کوین). با این حال، پولکادوت شبیه بیت کوین است؛ به این معنا که هم به عنوان یک توکن (DOT) و هم به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز عمل می‌کند.

در بیتمینو بخوانید :

نوشته های مشابه