آموزش استخراج ارز های دیجیتال

استخراج کدام ارز دیجیتال بهتر است (2023)

پر سود ترین ارز برای استخراج

امروزه دنیای ارزهای دیجیتال گستردگی بسیار زیادی پیدا کرده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با فرصت‌‌های نهفته شده در این جهان شگفت‌‌انگیز آشنا شده‌اند. راه‌های درآمدزایی متعددی از ارزهای دیجیتال وجود دارد که استخراج یا ماین کردن یکی از مهم‌ترین آن‌‌هاست؛ البته میزان سودی که از استخراج ارزهای مختلف به دست می‌آید با هم تفاوت خواهد داشت.

به همین جهت استخراج برخی از رمزارزها سودآوری بیشتری به همراه خواهد داشت. برای اینکه بدانید استخراج ارز دیجیتال چیست، حتما این مطلب را تا انتها دنبال کنید. شما با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که استخراج کدام ارز دیجیتال بهتر است و سود خوبی برای شما دارد.

پرسود‌ترین ارز برای استخراج

بدون شک بیت‌ کوین اولین گزینه‌ای است که مورد تایید قرار می‌گیرد. شبکه بیت کوین در حال حاضر از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. همین امر سبب شده است که استخراج بیت کوین به یک روش پولساز تبدیل شود.

در گذشته‌ای نه چندان دور حتی این امکان وجود داشت که با کامپیوترهای خانگی نیز کار استخراج بیت‌ کوین را انجام داد. این در حالی است که در حال حاضر این کار فقط با استفاده از ماینرهای به خصوص قابل انجام خواهد بود؛ در واقع با افزایش میزان هش ریت شبکه،‌ درجه سختی استخراج نیز بیشتر شده است و باید استخراج با کمک کامپیوترهای بسیار قوی که به ماینر معروف هستند، انجام شود.

شما در ازای ساخت بلاک‌‌های بیتکوین پاداش دریافت خواهید کرد. نکته جالب این است که بیت‌ کوین از الگوریتم استخراج SHA-256 استفاده می‌‌کند که این موضوع هم می‌تواند روی سود شما تاثیرگذار باشد. یکی از دلایل اصلی پرسود بودن استخراج بیت کوین این است که پاداش بلاک آن حدود ۶ بیت کوین است. این مقدار عدد زیادی را نشان می‌دهد که همین مورد سبب شده است سود حاصل از استخراج بیت کوین بسیار عالی باشد. حال که متوجه شدید استخراج کدام ارز دیجیتال بهتر است، حتما از این فرصت درآمدزایی به نفع خود استفاده کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

بعضی از افراد به دلایل مختلفی به دنبال استخراج ارزی به غیر از بیت کوین هستند. برای اینکه بهترین ارز دیجیتال برای استخراج به غیر از بیت کوین مشخص شود، بهتر است که به سراغ اتریوم بروید. بدون شک شبکه بلاکچین اتریوم کامل‌ترین شبکه‌ای است که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد و بستر قراردادهای هوشمند را هم فراهم کرده است. اولین بلاک اتریوم در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و استخراج آن تا امروز نیز ادامه دارد. نکته جالب توجه این است که در این ارز از الگوریتم EtHash برای استخراج استفاده می‌شود.

ماین اتریوم

میزان پاداشی که برای بلاک در نظر گرفته شده ۲ اتریوم است که مسلما سودآوری مناسبی برای شما خواهد داشت. اگر قصد استخراج اتریوم را دارید،‌ کارت‌‌های گرافیکی قدرتمند و دستگاه‌‌های ماینر EtHash ASIC Miner می‌توانند بسیار مناسب باشند. با توجه به قیمت بالای اتریوم در دنیای ارزهای دیجیتال، مسلما استخراج اتریوم می‌‌تواند به عنوان یک گزینه پولساز برای شما مطرح باشد.

— مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم

استخراج دوج کوین؛ روشی نوین برای کسب سود از ماینینگ

ارز دیجیتال دوج کوین ارزی است که با حمایت‌های ایلان ماسک شناخته شد و به سرعت حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص داد. این ارز در واقع یک میم کوین محسوب می‌شود که هیچ پروژه خاصی را دنبال نمی‌کند. از آنجایی که این ارز هیچ پشتوانه خاصی ندارد، باید برای سرمایه‌گذاری در آن با احتیاط بیشتری عمل کرد (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ارز می‌توانید مقاله دوج کوین چیست را مطالعه کنید).

میزان سختی شبکه دوج کوین به مراتب پایین‌تر از بیت کوین است که همین موضوع آن را به یک گزینه جذاب بدل کرده است. در این شبکه برای اثبات کار از الگوریتم اجماع Scrypt استفاده می‌شود؛ به همین جهت شما این امکان را خواهید داشت که به صورت همزمان ارز لایت کوین را هم استخراج کنید.

مسلما در این حالت سودآوری شما نیز بیشتر خواهد شد. میزان پاداش بلاک در این ارز حدود ۱۰۰۰۰ کوین است که اثبات کننده سود بسیار عالی آن خواهد بود. به طور متوسط در هر یک دقیقه،‌ یک بلاک در شبکه ساخته می‌شود. اولین بلاک دوج کوین در سال ۲۰۱۳ ساخته شد و ماین کردن آن تا امروز نیز ادامه دارد. در صورتی که به دنبال یک سخت افزار مناسب برای استخراج این ارز هستید، مسلما دستگاه ای‌سیک بهترین گزینه‌‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

— مشاهده قیمت دوج کوین بصورت لحظه‌ای —

کسب سود از استخراج ارز دیجیتال زی‌کش

زی‌کش ZCash یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتالی است که در دسته پرایوسی کوین‌ها قرار می‌گیرد؛ به همین جهت این شبکه مدعی است که حریم خصوصی کاربران در آن به صورت کامل رعایت شده است.

این ارز شباهت‌های زیادی نیز به بیت کوین دارد که به طور مثال می‌توان به ۲۱ میلیون کوین زی‌کش اشاره کرد. این ارز نیز برای کاهش پاداش هر بلاک از سیستم هاوینگ استفاده می‌کند که هاوینگ بعدی این ارز در سال ۲۰۲۴ رخ می‌دهد. در حال حاضر این ارز برای استخراج از الگوریتم Equihash بهره می‌برد.

میزان پاداش بلاک نیز ۵.۲ کوین در نظر گرفته شده است که مسلما در هاوینگ سال ۲۰۲۴ نصف خواهد شد. مدت زمان لازم برای ساخته شدن هر بلاک نیز ۱.۲۵ دقیقه خواهد بود که باید به آن دقت داشته باشید. کسانی که می‌دانند استخراج ارز دیجیتال چیست و به چه شکلی انجام می‌شود، به خوبی از مزایای استخراج زی‌کش اطلاع دارند. بسیاری از افراد این سوال را دارند که استخراج کدام ارز دیجیتال بهتر است؟ هر کس باید شرایط شخصی خود را بررسی کند تا به جواب درستی برسد؛ با این حال زی‌کش می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای شما مطرح باشد.

مشاهده قیمت زی کش در سایت بیتمینو

 استخراج ریون کوین؛ فرصتی جذاب برای درآمدزایی

ارز ریون کوین Ravencoin یک کوین جذاب از خانواده بیت کوین است که از لحاظ نحوه کار شباهت زیادی به آن دارد. به صورت کلی ۲۱ میلیارد کوین در این ارز وجود دارد که تا امروز حدود نیمی از آن استخراج شده است. نکته جالب این است که رویداد هاوینگ برای این ارز هم وجود دارد و در سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود. مورد بعدی مربوط به دستگاه‌های لازم برای استخراج آن است.

شما با داشتن یک کامپیوتر خانگی بسیار قوی می‌توانید در استخراج این رمز ارز نقش داشته باشید. همچنین اگر قصد استخراج ریون کوین را دارید می‌توانید در مقاله‌ای که دراین باره نوشتیم اطلاعات لازم برای استخراج ریون کوین را کسب کنید.

مشاهده قیمت Ravencoin در سایت بیتمینو

البته اگر سیستم عامل شما ویندوز باشد، حتما باید ۱۰ گیگا بایت حافظه رم داشته باشید. در صورتی که سیستم عامل شما لینوکس است، فقط به ۸ گیگابایت رم نیاز خواهید داشت. البته اگر دوست دارید که استخراج این ارز برای شما ارزش اقتصادی بالایی داشته باشد،‌ حتما از مجموعه‌ای از کارت‌های گرافیک در کنار هم استفاده کنید. با توجه به ویژگی‌های مثبتی که در استخراج این ارز وجود دارد، حتما از این امکان ویژه به نفع خود بهره ببرید. پاداش بلاک در این ارز ۵۰۰۰ کوین است و هر بلاک در طول یک دقیقه ساخته می‌شود.

استخراج Ravencoin
استخراج Ravencoin

اتریوم کلاسیک؛ ارزی محبوب و پولساز برای ماینرها

در چند سال گذشته حمله هکرها به شبکه اتریوم مساله‌ساز شد؛ به همین علت تیم برنامه‌ نویسی اتریوم تصمیم گرفتند یک بستر جدید برای اتریوم ایجاد کنند. بعد از اینکه این کار انجام شد، توسعه دهندگان نیز برای افزایش امنیت خود به شبکه جدید رفتند. با این حال ذکر این نکته ضروری است که شبکه باقی مانده به نام اتریوم کلاسیک نامگذاری شد. استخراج اتریوم کلاسیک از نظر ساختاری مشابه اتریوم است و می‌توان با کمک ریگ کارت‌‌های گرافیک کار استخراج را انجام داد.

در حال حاضر این ارز از الگوریتم استخراج EtHash استفاده می‌کند. پاداشی که به ازای هر بلاک در نظر گرفته شده است ۲.۳ کوین است. همچنین حدود ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا یک بلاک اتریوم کلاسیک ساخته شود. اگر می‌خواهید که از ریگ کارت گرافیک برای استخراج استفاده کنید،‌ حتما باید حافظه آن‌‌ها بالای ۱۰ گیگابایت باشد. حال که متوجه شدید بهترین ابزار برای استخراج ارز دیجیتال چیست، حتما از این راه ویژه برای کسب سود استفاده کنید.

استخراج پرسود با شبکه مونرو

برای اینکه بدانید استخراج کدام ارز دیجیتال بهتر است، حتما ارز دیجتال مونرو Monero را هم در برنامه بررسی‌های خود قرار دهید. این ارز در دسته پرایوسی کوین‌ها قرار می‌گیرد که رویکرد اصلی آن حفظ حریم خصوصی کاربران است. زمانی که شما در شبکه بیت کوین تراکنش انجام می‌دهید،‌ جزئیات مربوط ب به آن به نمایش در می‌آید. این در حالی است که ارز دیجیتال مونرو این اطلاعات را نمایش نمی‌دهد و آن را به یک گزینه جذاب و درجه یک تبدیل کرده است. در حال حاضر این ارز دیجیتال با دو الگوریتم RandomX ،CryptoNight استخراج می‌شود.

استخراج مونرو
استخراج مونرو

شما با استفاده از دستگاه ای‌سیک نمی‌توانید کار استخراج آن را انجام دهید. استفاده از کارت گرافیک‌‌های قدرتمند به همراه پردازنده‌های حرفه‌ای می‌تواند راه خوبی برای استخراج این ارز فراهم کند. مدت زمان تشکیل هر بلاک در مونرو حدود ۲ دقیقه است. خوشبختانه پاداش هر بلاک حدود ۲ کوین است که به همین علت سود خوبی برای شما خواهد داشت. اولین بلاک ساخته شده این ارز به سال ۲۰۱۴ بر می‌گردد که نشان دهنده سابقه طولانی و مفید این ارز است.


بیشتر بخوانید : آموزش استخراج مونرو با کامپیوتر و لپ تاپ و قیمت مونرو بصورت دقیق


بررسی سودآوری در استخراج لایت کوین

در صورتی که شما به دنبال یک ارز پرسود برای ماین کردن هستید، مسلما لایت کوین به عنوان یک گزینه جذاب برای شما مطرح خواهد بود. شاید هنوز به خوبی ندانید که استخراج ارز دیجیتال چیست و در چه مواردی به کار می‌‌رود. لایت کوین جزو ارزهای سابقه دار است و توسعه آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است.

یکی از جذابیت‌های استخراج لایت کوین این است که در آن از پروتکل SCRYPT استفاده شده است.  شما برای ماین کردن نیازی به دستگاه ای‌سیک نخواهید داشت. به همین جهت می‌توان با مجموعه‌‌ای از کارت‌های گرافیک قدرتمند کار استخراج را انجام داد.

نکته بسیار جالب درباره ماین لایت کوین، میزان بازگشت سرمایه آن است که به عدد شگف انگیز ۷۰۰ درصد می‌رسد. در حال حاضر پاداش هر بلاک ۵.۱۲ لایت کوین است که مسلما سود خوبی را برای شما ایجاد می‌کند. لایت کوین ثبات قیمتی بسیار بالایی دارد و به عنوان یک گزینه برتر برای استخراج شناخته می‌شود. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، امکان استخراج این ارز با دوج کوین به صورت همزمان وجود خواهد داشت.


مشاهده قیمت لایت کوین در سایت بیتمینو


میزان بازدهی ماینینگ ارز دیجیتال DASH

یکی از ارزهای دیجیتال محبوب که معاملات خوبی در آن صورت می‌گیرد، رمزارز دش DASH است که توسعه آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. این ارز در ابتدا ایکس کوین نامیده می‌شد که در سال ۲۰۱۵ تغییر نام داد. ذکر این نکته ضروری است که این رمزارز حالت متن باز دارد و می‌توان به آسانی آن را خرج کرد.

طبق بررسی‌های انجام شده، دش جزو امن‌‌ترین ارزهای دیجیتال است که می‌توان از آن برای مبادلات مختلف استفاده کرد. استخراج این ارز با توجه به شرایط مناسبی که دارد می‌تواند برای شما بسیار سودساز باشد.

میزان پاداشی که برای استخراج هر بلاک در نظر گرفته شده است حدود ۳ دش است. میزان بازگشت سرمایه بعد از راه اندازی استخراج بیش از ۹۰۰۰ درصد خواهد بود که یک عدد حیرت‌ انگیز به حساب می‌آید. الگوریتم ارز دش نیز همانند بسیاری از ارزهای دیگر از نوع اثبات کار است. چنانچه قصد دارید برای استخراج این ارز اقدام کنید، حتما از دستگاه Ant miner A3 بهره بگیرید. این ابزار ویژه می‌تواند کار استخراج این ارز را به صورت اختصاصی برای شما انجام دهد.

قیمت dash در سایت بیتمینو

نحوه استخراج ارز دیجیتال چیا

یکی از بهترین رمزارزهایی که می‌توان برای استخراج ارز دیجیتال از آن استفاده کرد، ارز چیاست. این ارز در بازار ارزهای دیجیتال با نماد XCH شناخته می‌شود. نکته بسیار جالب درباره چیا chia‌ این است که می‌توان آن را به صورت خانگی نیز استخراج کرد. خوشبختانه میزان مصرف برق در استخراج این ارز بسیار مناسب خواهد بود. برای اینکه بتوان استخراج این ارز را انجام داد، شما باید یک سیستم با هارد قوی داشته باشید. البته درست است که استخراج چیا با سیستم‌‌های خانگی ممکن است؛ اما نمی‌تواند سودآوری زیادی داشته باشد.

در این روش فشار بالایی به هارد و سی پی یو وارد می‌شود که باعث استهلاک سریع آن‌ها خواهد شد؛ بر همین اساس شما باید برای ماین کردن از یک دستگاه اختصاصی استفاده کنید. برای اینکه شما بتوانید ماین چیا را به راحتی انجام دهید،‌ باید دو نوع هارد داشته باشید. هارد SDD یکی از این حافظه‌هاست که باید ۱ ترابایت حافظه داشته باشد. همچنین برای اینکه پلات‌های ساخته شده ذخیره شوند، باید از از هارد HDD‌ با ظرفیت ۱۲ ترابایت برای خود استفاده کنید.

استخراج ارز دیجیتال شیبا و استخراج ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین امروزه حامیان زیادی دارند و از مهمترین حامیان آن می‌توان به ایلان ماسک و ویتالیک بوترین اشاره کزد. شما می‌توانید این 2 ارز دیجیتال را استخراج کنید. در بیتمینو آموزش و روش‌های استخراج این دو ارز را بصورت کامل و جامع توضیح داده‌اییم و می‌توانید مطالعه کنید.

سخن پایانی

دنیای کریپتوکارنسی پر از فرصت‌های متعدد برای درآمدزایی است که استخراج و ماین کردن از مهم‌‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. شما می‌توانید ارزهای مختلفی را برای استخراج انتخاب کنید که هر کدام از آن‌ها درآمدزایی خاص خود را دارند. در این مطلب از بیتمینو تلاش کردیم تا به شما بگوییم که کدام ارز دیجیتال برای استخراج بهتر است.

سایت بیتمینو همواره تلاش می‌‌کند تا بهترین راه‌های درآمدزایی از رمزارزها را برای مخاطبان خود نشان دهد. به طور قطع اگر شما به استخراج ارزهای گفته شده در این مطلب بپردازید،‌ سود خوبی نصیب شما خواهد شد.

سوالات متداول:

1) استخراج کدام رمزارز راحت‌تر است؟

اگر به دنبال ساده‌ترین رمزارز برای استخراج هستید، Monero (XMR) را بررسی کنید که یکی از بهترین رمزارزها برای استخراج در خانه است. گزینه‌های دیگر اتریوم کلاسیک (ETC)، Vertcoin (VTC) و Ravencoin (RVN) هستند. بیت کوین گلد (BTG) نیز در اینجا به عنوان یکی از بهترین سکه‌های استخراج شده توسط GPU قابل ذکر است.

2) آیا استخراج اتریوم در حال اتمام است؟

از آنجایی که اتریوم به مدل اثبات سهام روی آورده است، استخراج اتر دیگر ضروری نخواهد بود. به همین دلیل، ابزارهای استخراج آن به مرور در حال منسوخ شدن هستند و گزینه‌های کمتری برای استخراج کنندگان باقی می‌ماند.

3) آیا می‌‍توانم از طریق موبایل خود ارز دیجیتال اسخراج کنم؟

استخراج بیت کوین از طریق تلفن هوشمند، هم در دستگاه اندرویدی و هم در آیفون امکان پذیر است. تلفن‌ها  نوعی کامپیوتر هستند و هر کامپیوتری را می‌توان برای محاسبه هش تنظیم کرد. هش یک تبدیل یک طرفه داده است. محاسبه هش مناسب، همانطور که توسط نرم افزار بیت کوین درخواست شده است، «معمایی» است که ماینرها سعی در حل آن دارند.

در بیتمینو بخوانید:

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه