اخبار ارز دیجیتال

افزایش تقاضای بیت کوین؛ هدف بعدی 70,000 دلار

احساسات بازار همچنان مثبت است و Polymarket پیش‌بینی کرده است که بیت کوین در ماه اکتبر 64 درصد شانس دارد که به 70,000 دلار برسد. تقاضا افزایش یافته است و تنها در هفته گذشته، رشد ماهانه 177,000 بیت کوین ثبت شده است. این افزایش قابل توجه تقاضا با حفظ موقعیت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه و 200 روزه، قیمت بیت کوین را تا 5 درصد افزایش داد.

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهد که فاز صعودی فعلی ممکن است ادامه داشته باشد و پتانسیل صعودی بیشتری را برای ارز دیجیتال پیشرو ارائه دهد. شکست 68,380 دلار می‌تواند زمینه را برای نزدیک شدن بیت کوین به مرز 69,000 دلار فراهم کند. در صورت غلبه بر این سطح مقاومت، هدف بعدی می‌تواند رسیدن بیت کوین به آستانه 70,000 دلار باشد.

تاثیر ETF و نهنگ‌ها در رشد بیت کوین

عوامل مهمی که می‌توانند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند میتوان به مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده و روند جریان در بازار ETF اسپات بیت کوین ایالات متحده اشاره کرد. از طرف دیگر، نزول به زیر سطوح حمایتی 65,000 و 64,000 دلاری ممکن است نشان دهنده نزول به سمت متحرک نمایی 50 روزه باشد و به طور قوی روند صعودی فعلی را معکوس کند.

علاوه بر چشم انداز مثبت، شاخص قدرت نسبی 14 روزه بیت کوین (RSI) روی 67.01 قرار دارد که نشان می‌دهد بیت کوین می‌تواند قبل از ورود به قلمرو خرید بیش از حد به سطح مقاومت 69,000 دلاری صعود کند. طبق گزارش اخیر CryptoQuant به رهبری جولیو مورنو، این شاخص RSI بالاترین میزان از اواخر آوریل است و در بالا بردن بیت کوین به بالای 67,800 دلار در ده هفته اخیر موثر بوده است.

صندوق‌های قابل معامله در مبادلات نقدی ایالات متحده (ETF) به طور مداوم بیت کوین را خریداری کرده‌اند و در اوایل سال 2024 به طور متوسط ​​روزانه 9,000 بیت کوین به آن اضافه می‌شود. این تقاضای ثابت به افزایش قیمت بیت کوین به اوج‌های جدید کمک کرده است. داده های SoSoValue نشان می‌دهد که ETFهای بیت کوین ایالات متحده در روز چهارشنبه شاهد ورود چشمگیر 458.5 میلیون دلاری بودند که IBIT بلک راک 393.4 میلیون دلار از این مبلغ را به خود اختصاص داد.

تاثیر ETF و نهنگ‌ها در رشد بیت کوین
ETFهای بیت کوین ایالات متحده

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران بزرگ، معروف به نهنگ‌ها، به جمع آوری بیت کوین ادامه می‌دهند و اعتماد به آینده این ارز دیجیتال را بیشتر می‌کنند. این دارندگان اصلی، به استثنای صرافی‌ها و ماینرها، اکنون 670,000 BTC را کنترل می‌کنند که از میانگین 365 روزه فراتر رفته است. این انباشت ثابت نشانه خوش بینی برای ثبات قیمت بیت کوین و رشد بلند مدت است.

احساسات بازار همچنان مثبت است و Polymarket پیش بینی کرده است که بیت کوین در ماه اکتبر به 70,000 دلار برسد. این نشان دهنده افزایش شدید 45 درصدی در هفته گذشته است. در همان زمان، 72 درصد از تحلیلگران معتقد بودند که بیت‌کوین در سال 2024 رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند. این اعداد نشان دهنده خوش بینی فزاینده در مورد آینده بیت کوین است.

نوشته های مشابه