اخبار ارز دیجیتال

اروپا و رکورد 105 میلیارد دلاری واریز سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین

سرمایه‌گذاران اروپایی مقدار بی سابقه‌ای از سرمایه را به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده اختصاص داده‌اند.

اروپایی‌ها بیش از 105 میلیارد دلار تا به امروز در ETF‌های بیت‌کوین (BTC) سرمایه‌گذاری کرده‌اند که رکورد جدیدی را در تاریخ ثبت می‌کند.

رکورد جریان ETF اروپا توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ به اشتراک گذاشته شد که در پستی در 21 اکتبر نوشت: ««جریان‌های ETF متمرکز در ایالات متحده توسط افراد محلی در اروپا اکنون به رکورد 105 میلیارد دلاری در TD رسیده است. و چرا نه؟ SPY بیست و چهار درصد و در مقابل اروپا 10% افزایش یافته است. آسیا همچنین جریان‌های بی سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

رکورد جریان ETF اروپا
جریان بین المللی سرمایه به ETFهای ایالات متحده

رشد ورودی ETF می‌تواند بیت کوین را به بالاترین سطح تاریخ خود برساند. ورودی به صندوق‌های ETF بیت کوین ایالات متحده تقریباً 75٪ از سرمایه جدید را تشکیل می‌دهد که به بیت کوین کمک کرد تا در فوریه 2024 از 50,000 دلار فراتر رود.

داده‌های Bitstamp نشان می‌دهد که علی‌رغم رکورد ورودی اروپا، قیمت بیت‌کوین نمی‌تواند بالاتر از سطح روان‌شناختی 70,000 دلاری که آخرین لمس آن در 29 ژوئیه بود، بازگردد.

در هفته گذشته، جریان‌های ورودی اروپا تنها نقطه عطف رکورد برای بیت کوین و ETFهای مبتنی بر بیت کوین نبود.

اوایل امروز، در 21 اکتبر، هش ریت بیت کوین – کل قدرت محاسباتی که شبکه را ایمن می‌کند – به بالاترین حد خود رسید که امنیت رو به رشد شبکه و افزایش هزینه‌های استخراج بیت کوین را نشان می‌دهد.

به گفته بالچوناس، در 17 اکتبر، ETFهای بیت کوین ایالات متحده از 20 میلیارد دلار در مجموع جریان خالص عبور کردند. این نقطه عطف مشابه بیش از پنج سال طول کشید تا ETFهای مبتنی بر طلا از بین بروند.

با وجود چندین نقطه عطف ETF، قیمت بیت کوین از ماه جولای زیر 69,500 ​​دلار مانده است.

تحلیلگران Bitfinex این را به تأثیرات تاخیری ورودی ETF نسبت دادند که ممکن است چندین روز طول بکشد تا بر قیمت لحظه ای BTC تأثیر بگذارد. همچنین بنا به گفته تحلیلگران، معامله گران کریپتو از جریان‌های ETF به عنوان نقدینگی خروجی برای معاملات خود استفاده می‌کنند.

 

نوشته های مشابه