اخبار ارز دیجیتال

لیکوئید شدن 233 میلیون دلار همزمان با صعود بیت کوین

داده‌ها نشان می‌دهند که بخش فیوچرز ارزهای دیجیتال لیکوئید‌های زیادی را متحمل شده است، زیرا بیت‌کوین به مرز ۶۶۰۰۰ دلار رسیده است. بر اساس داده‌های کوین گلس، طی 24 ساعت گذشته مقدار زیادی نقدینگی در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال رخ داده است. حدود 233 میلیون دلار لیکوئید در قراردادهای فیوچرز مربوط به همه ارزها می‌باشد که تقریباً شامل تمام پوزیشن‌های شورت بود، زیرا از این سرمایه‌گذاران که روی نزول قیمت پوزیشن گرفته بودند، 198 میلیون دلار شکست خوردند که معادل تقریباً 85٪ از کل نقدینگی ها است.

در بین تمامی ارزهای بازار، بیت کوین به طور قابل پیش‌بینی در صدر و با تقریباً دو برابر لیکوئید کمتر اتریوم در رتبه دوم قرار گرفته است. اگرچه، در حالی که سهم بیت کوین در این بخش بالاترین است ولی تنها 39 درصد از کل را نشان می‌دهد. این به این معنی است که آلت کوین‌ها اخیراً از سهم عادلانه‌ای برخوردار شده‌اند.

از میان دارایی‌هایی غیر از BTC و ETH، سولانا با حدود 11 میلیون دلار بیشترین نقدینگی را داشته است. SUI و NEIRO به ترتیب با قراردادهای 7 و 5 میلیون دلاری در 5 رتبه برتر قرار گرفتند.

رویداد لیکوئید شدن جمعی امروز عموماً اسکوئیز نامیده می‌شود و از آنجایی که این رویداد اخیر شامل غلبه پوزیشن‌های شورت بود، به عنوان یک شورت اسکوئیز شناخته می‌شود.

در طی یک اسکوئیز، لیکوئیدها به حرکت قیمتی که باعث آن‌ها شده است بازخورد می‌کنند، در نتیجه آن را طولانی می‌کنند و موجی از لیکوئیدهای بیشتر را آزاد می‌کنند. به همین دلیل است که این رویدادها بسیار بی‌ثبات هستند.

نوشته های مشابه