اخبار ارز دیجیتال

Bitcoin price (قیمت بیت کوین)؛ 67,000 یا 62,000 دلار؟!

بیت کوین در تلاش است تا از کانال موازی رو به پایین که ماه‌ها در آن گیر کرده بود، خارج شود. سرانجام پس از یک مبارزه طولانی، قیمت بیت کوین (Bitcoin price) بار دیگر به بالای 61,000 دلار رسید. در 24 ساعت گذشته قیمت 3.58 درصد افزایش یافت و به 64,280 دلار رسید و به خیلی زود با ناحیه مقاومت مواجه شد و دوباره شروع به سقوط کرده است. بیایید بررسی کنیم که در چند ساعت گذشته در بازار چه اتفاقی افتاده است و چه چیزی می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

قیمت بیت کوین در یک کانال موازی

کانال موازی که در هفته دوم مارس امسال شروع شد، اجازه عبور بیت کوین را نمی‌دهد. این باعث می‌شود قیمت بیت کوین در یک روند کلی نزولی حرکت کند که در حال حاضر قیمت 63,905 دلار است و سعی دارد بر فشار مقاومت در منطقه 64000 دلار غلبه کند.

ب

Bitcoin در یک کانال موازی
حرکت Bitcoin در یک کانال موازی

حمایت‌های کانال موازی از سقوط بیت کوین به زیر 60,000 دلار جلوگیری کردند و از آن پشتیبانی لازم را کردند. آخرین پشتیبانی خط روند دیگری است که در ماه مارس نیز آغاز شد که نزدیکترین حمایت از روند فعال نیز با حضور میانگین متحرک 100 در همان نقطه تقویت می‌شود.

Bitcoin price؛ سایر معیارهای بازار

با نگاه کردن به سایر شاخص‌های فنی، می‌‎توانیم شاهد حمایت از افزایش قیمت بیت کوین  باشیم. RSI از 30 امتیاز در 10 اکتبر به 63.74 واحد افزایش یافته است. هیستوگرام MACD که کاهش قدرت خریداران را نشان میداد دوباره شروع به پر شدن سبز کرده است. این نشان می‌دهد که سرمایه گذاران و معامله‌گران از افزایش قیمت حمایت می‌کنند. خط MACD در شرف عبور از خط سیگنال بود، اما پله‌های خود را عقب انداخت و دوباره شروع به افزایش کرد.

منطقه لیکوئید و داده‌ها

افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین باعث شد 54,630 معامله‌گر لیکوئید شوند. این امر باعث شد که حدود 167 میلیون دلار معامله به پایان برسد. مهمتر از همه، لیکوئید عمده در 12 ساعت گذشته اتفاق افتاد و باعث ناپدید شدن 107.60 میلیون دلار معامله‌گر شد. بیشتر این لیکوئید برای معامله‌گران کوتاه مدت اتفاق افتاد.

منطقه لیکوئید و داده‌ها
آمار لیکوئید شده‌ها

با نگاهی به نمودار و سایر شاخص های‌بازار، مشخص است که بیت کوین در تلاش است تا از مقاومت 64,000 دلاری عبور کند. این رویداد در هفته افتتاحیه یک نشانه عالی است و می‌تواند بازار را تا آخر هفته به بالای 67,000 دلار برساند. با این حال، شانس زیادی برای شکست وجود دارد که می‌تواند منجر به کاهش قیمت بیت کوین به 62,000 دلار شود. اکنون همه چیز به دست سرمایه گذاران برای حمایت از قیمت بستگی دارد.

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی و ارائه محتوای مفید در راستای افزایش اطلاعات مخاطب بوده و توصیه سرمایه گذاری محسوب نمی‌گردد.

نوشته های مشابه