اخبار ارز دیجیتال

کارمزد صرافی Bitunix بیت یونیکس

با سلام و عرض ادب خدمت همه شما دوست داران دنیای ارزهای دیجیتال. در خدمتتون هستیم با یک مقاله دیگ درباره صرافی Bitunix. یک صرافی تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال، اما اجازه ندهید این تازه وارد بودنش شما را گول بزند.

صرافی Bitunix در مدت کمی که وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده توانسته رتبه خوبی را در بین سایر صرافی ها به دست آورد در حقیقت رتبه 100 در بین 242 صرافی حاظر در دنیای رمزارزها.

در مقاله قبلی ما به آموزش و نحوه ثبت نام در صرافی Bitunix پرداختیم. پس اگر در این صرافی حساب ندارید می توانید به کمک آن مقاله به راحتی در صرافی بیتیونیکس حساب باز کنید و آماده فعالیت شود.

اما در این مقاله قرار است به محاسبه کارمزد صرافی Bitunix بیت یونیکس بپردازیم و متوجه شویم که این صرافی به چه شکل هایی هزینه کارمزد معاملات را از ما می گیرد.

اما پیش از آن نیاز است یک سری اصطلاحات پایه را معرفی کنیم تا جلوتر مشکلی پیش نیاید.

پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر تا کنون در صرافی بیت یونیکس ثبت نام نکرده اید می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و اگر در قسمت Referral عبارت Bitmino را درج کنید از بونوس های ویژه صرافی و همچنین کاهش در هزینه کارمزدها بهره مند می شوید.

ثبت نام صرافی Bitunix

هزینه کارمزد یا همان Fee چیست؟

هزینه کارمزد یا به عبارت دیگر Fee درصدی است که یک صرافی جهت انجام معاملات ما در صرافی خود از ما میگیرد.

طبیعتا یک صرافی هم نیروی کار، سرور های تحت پوشش، هزینه های جانبی و هزینه های جاری دارد و این هزینه ها نیاز است از یک جایی تامین شود و یک سودی هم برای خود صرافی داشته باشد. البته دریافت هزینه کارمزد یا همان Fee یکی از راه های کسب درآمد صرافی ها است.

پس صرافی در قبال خدماتی که به ما عرضه می کند درصدی را روی معاملات ما حساب می کند و از ما کم می کند.

البته جای نگرانی نیست این درصد نسبتا ناچیز است و برای ما احساس نمی شود.

شخص Maker و Taker کیست؟

تمام صرافی ها از مدل Taker و Maker برای محاسبه هزینه کارمزد خود استفاده می کنند. اما این Maker و Taker یعنی چه؟

شخص Maker شخصی است که معامله می کارد. به عبارت دیگر یک سفارشی را در قیمتی می گذارد. مثلا قیمت بیتکوین در 61,234 دلار قرار دارد و این شخص بر روی قیمت 61,200 دلار یک معامله برای خرید در اسپات و یا لانگ بیت کوین در فیوچرز می کارد.

این شخص به عنوان شخصا Maker یا سازنده معامله شناخته می شود.

اما از طرف دیگر شخص Taker معامله ای نمی کارد و از معاملات آماده و قیمت Market استفاده می کند این امر باعث بالارفتن و پایین رفتن های هیجانی قیمت می شود برای کم کردن شدت این امر صرافی ها به این اشخاص که از معاملات دیگران برای باز کردن معاملا خود استفاده می کنند Taker می گویند و هزینه کارمزد بیشتری از این اشخاص دریافت میکنند زیرا اصطلاحا در صف جلو زده اند.

 

هزینه کارمزد صرافی Bitunix بیت یونیکس چقدر است؟

ما در این مقاله به سه روش هزینه کارمزد صرافی Bitunix را به اطلاع شما خواهیم رساند و شما هم می توانید از این روش ها استفاده کنید تا هزینه کارمزد معاملات را در صرافی های دیگر حساب کنید.

  1. اطلاع از سایت Coinmarketcap
  2. صحبت با پشتیبان صرافی Bitunix
  3. اقدام از طریق اطلاعات حساب شخصی خود در صرافی Bitunix

همراه ما باشید تا هر یک از این روش ها را توضیح دهیم.

اطلاع از سایت Coinmarketcap

ابتدا وارد سایت Coinmarketcap می شوید و سپس از طریق منوی بالا بر روی Exchanges کلیک می کنیم و یا در قسمت جستجو عبارت Bitunix را وارد می کنیم.

کارمزد صرافی Bitunix بیت یونیکس

در مرحله بعدی وارد بخش توضیحات صرافی Bitunix می شویم که اطلاعات کاربردی و مفید خوبی از قبیل حجم ورودی به صرافی و خروجی از صرافی، حجم معاملات روزانه و غیره را به ما می دهد.

در قسمت توضیحات صرافی اگر بر روی Read More کلیک کنیم یک بخش What is Bitunix Fee Structure باز می شود.

اگر این بخش را مطالعه کنید ترجمه آن به این شکل می شود:

هزینه Fee صرافی Bitunix بر اساس مدل Market Maker و Market Taker حساب می شود. بر این اساس در معاملات اسپات شخص Maker به میزان 0.1 درصد هزینه کارمزد می پردازد و شخص Taker به میزان 0.08 درصد.

هزینه Fee برای معاملات فیوچرز شخص Maker به اندازه 0.02 درصد حساب می شود و برای شخص Taker به اندازه 0.06 درصد.

اما کار به اینجا ختم نمی شود.

صحبت با پشتیبان صرافی Bitunix

طی صحبتی که با پشتیبان صرافی Bitunix داشتیم هزینه کارمزد بر اساس مدل Maker و Taker و در کنار آن سطح VIP افراد محاسبه می شود. اما این VIP به چه معنیست؟

اقدام از طریق اطلاعات حساب شخصی خود در صرافی Bitunix

پس از ثبت نام در صرافی Bitunix به هنگامی که مطابق تصویر موس را بر روی آیکون نام خود نگه دارید یک سطح VIP برای شما نمایش داده می شود که در ابتدا صفر است. وقتی بر روی سطح VIP کلیک کنید وارد بخش رده بندی می شوید و در آنجا نشان می دهد که هر شخص اگر در چه سطحی از VIP باشد چه میزان کارمزد باید پرداخت کند.

کارمزد صرافی بیت یونیکس

بر این اساس کارمزد افراد به این شکل حساب می شود:

(ما سطح VIP صفر را توضیح می دهیم و توضیح سایر سطح ها نیز همانطور است)

اگر شما در اکانت خود زیر 1000 دلار داشته باشید یا حجم معاملات فیوچرز شما زیر یک میلیون دلار در ماه باشد یا حجم معاملات اسپات شما زیر ده هزار دلار در ماه باشد شما در دسته بندی VIP صفر قرار میگیرید.

افرادی که VIP صفر هستند در معاملات اسپات خود باید 0.1درصد (Taker) و 0.08درصد (Maker) پرداخت کنند.

افرادی که VIP صفر هستند در معاملات فیوچرز خود باید 0.06درصد (Taker) و 0.02درصد (Maker) پرداخت کنند.

 

جمع بندی

کارمزد صرافی یکی از روش های کسب درآمد صرافی ها در قبال خدماتی است که به کاربرها می دهند.

این کارمزد بر اساس دو مدل Maker و Taker محاسبه می شود و در صرافی های مختلف متفاوت است. فراموش نکنید که اگر با عبارت Bitmino ثبت نام کنید از کاهش هزینه کارمزد ها بهره مند خواهید شد.

امیدواریم که از این مقاله در رابطه با محاسبه کارمزد صرافی Bitunix بیت یونیکس استفاده کرده باشید و مفید بوده باشد. موفق باشید.

نوشته های مشابه