فارکس

معرفی 0 تا 100 “خرید سهام شرکت‌های خارجی” (2024)

برای سرمایه‌گذاران ایرانی، خرید سهام شرکت‌های خارجی فرصت‌های جدیدی را به همراه دارد که می‌تواند دروازه‌هایی به سوی بازدهی‌های بالقوه و دسترسی به بازارها و صنایع متنوع‌تری را باز کند. با این حال، این فرآیند بدون چالش‌ها و موانع خاص خود نیست، به ویژه با توجه به محدودیت‌های قانونی و مالی که بر سرمایه‌گذاران ایرانی تحمیل می‌شود.

در ادامه قصد داریم تا با بررسی دقیق و جامع به ایرانیانی که علاقه‌مند به گسترش دامنه سرمایه‌گذاری‌های خود به بازارهای بین‌المللی هستند، دیدگاه‌هایی ارزشمند ارائه دهیم. از معرفی اصول اولیه و فواید خرید سهام شرکت‌های خارجی گرفته تا بررسی چالش‌ها، راهکارها و استراتژی‌های موثر برای مواجهه با محدودیت‌ها و بهینه‌سازی فرصت‌ها، این مقاله راهنمایی جامع برای هر ایرانی است که به دنبال درک بهتر و عمیق‌تری از این موضوع پیچیده و فرصت‌های آن است.

آشنایی با بازار بورس جهانی

بازار بورس جهانی با دسته‌بندی‌هایی نظیر بازار سهام، بازار کالاو بازار فارکس، یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای سرمایه‌گذاری است. این بازارها که هر کدام قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارند، فرصت‌هایی برای سودآوری از طریق خرید و فروش سهام شرکت‌های بین‌المللی، مبادله کالاهایی مانند طلا و نفت و تبادلات ارزی را فراهم می‌آورند. پیشرفت‌های فناوری و گسترش اینترنت امکان دسترسی به این بازارها را از هر نقطه‌ای از جهان ممکن ساخته‌اند، از این رو، سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی در بازارهای بزرگی مانند NASDAQ و NYSE فعالیت کرده و در خرید و فروش سهام شرکت‌های بزرگ بین‌المللی شرکت کنند.

بورس نزدک NASDAQ

به نقل از سایت نظارت دات کام

بورس نزدک بازاری معتبر است که سهام شرکت‌های آمریکایی در آن معامله می‌شود. نزدک بسیاری از شرکت‌های معتبر نظیر اپل، مایکروسافت، فیس بوک و دیگر شرکت‌هایی که نام آن‌ها را به وفور شنیده‌اید، در خود جای داده است. بنابراین جای تعجب ندارد که این بازار بسیار مطرح باشد و افراد از دیگر نقاط جهان برای سرمایه‌گذاری در آن مشتاق باشند.

این بازار بیشترین میزان معامله سهام را نسبت به هر بازار بورس دیگری دارد و بیش از 3200 شرکت در آن پذیرفته شده‌اند. بورس نزدک بین ساعات 9:30 الی 14 فعالیت می‌کند؛ اما این امکان در آن مهیا است تا معامله‌گران بتوانند قبل از شروع بازار و پس از اتمام آن نیز به خرید و فروش بپردازند. البته زمینه فعالیت این دو بازه زمانی با تایم اصلی بازار کمی متفاوت است.

در ساعات معاملاتی خارج از زمان اصلی بازار، بسیاری از گزارش عملکرد و گزارش حسابرسی شرکت‌ها منتشر شده و ارزش ذاتی سهام را دچار نوسان می‌کنند. به این ترتیب معامله‌گرانِ نوسان‌گیر از تغییر ارزش ذاتی سهم سود می‌برند.

بورس نیویورک NYSE

به نقل از سایت ایتسکا بروکر

بورس نیویورک یا NYSE یکی از بزرگ‌ترین بورس‌های جهان است که در شهر نیویورک واقع شده است. این بورس در سال 1792 تاسیس شده و در طول تاریخ با تغییرات مختلفی روبرو شده است. در حال حاضر، بیش از ۲۸۰۰ شرکت در این بورس ثبت شده‌اند و معاملات انجام شده در آن برای بسیاری از بازارهای دیگر جهان نیز قیمت گذاری می‌شوند.

نحوه عملکرد این بورس بر اساس سیستم سفارش دهی الکترونیکی تعریف شده است و با استفاده از شاخص داو جونز نیز می‌توان عملکرد بازار را پیگیری کرد. بورس نیویورک یا NYSE یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بورس‌های جهان است که در آن شرکت‌های بزرگ و معروف دنیا مانند کوکاکولا، گوگل، فیسبوک، آمازون و … معامله می‌شوند.

NYSE در مرکز شهر نیویورک و در ساختمان جدیدی با ظرفیت بالغ بر ۱۵۰۰ نفر و در ۱۱۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و بهترین بازار برای خرید سهام در بورس خارجی است. مجموعه‌ای از سهام و اوراق بهادار با ارزش ۳۰ تریلیون دلار در این بورس معامله می‌شود. همچنین در این بورس فعالیت‌های تجاری از قبیل بازار جهانی سرمایه‌ای، اخبار شرکت‌ها و رویدادهای مختلف مرتبط با بازار سرمایه نیز صورت می‌گیرد.

مزایای خرید سهام در بورس خارجی

سرمایه‌گذاری در بورس‌های بین‌المللی مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهد، از جمله دسترسی به بازارهای بزرگ و متنوع جهانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. این امکان، تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری را ممکن ساخته و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در شرکت‌های بزرگ و معتبر در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی به مشارکت در رشد شرکت‌های بین‌المللی و بهره‌برداری از پتانسیل رشد آن‌ها کمک می‌کند. همچنین، این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند به عنوان یک ابزار محافظتی در برابر ریسک‌های ارزی و کشوری عمل کند، امنیت بیشتری را در برابر نوسانات اقتصادی و سیاسی فراهم آورد.

ثبت نام در بورس جهانی فارکس چگونه است؟ (شرکت در بورس جهانی)

به نقل از سایت میداس سرمایه

اگرچه بنا بر قوانین ثبت نام بورس جهانی، امکان انجام سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهانی تقریباً برای مردم همه کشورها امکان‌پذیر است، اما در بعضی موارد این روند با محدودیت‌هایی برای بعضی از کشورها ازجمله ایران همراه است. بنابراین نحوه ثبت نام در بورس جهانی فارکس به دودسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

خرید سهام شرکت‌های خارجی در ایران

نحوه ثبت نام به‌صورت مستقیم در بورس جهانی به این روش بسیار ساده است و شما با توجه به بورسی که قصد ثبت نام در آن را دارید به سایت بورس جهانی همان کشور مراجعه می‌کنید و روند ثبت نام را با واردکردن اطلاعات فردی آغاز کرده و در انتها سهام موردنظر را خریداری می‌کنید.

اما به خاطر داشته باشید که اگر امکان نحوه خرید سهام شرکت‌های خارجی به این شکل را دارید، قبل از انجام خرید و واردکردن اطلاعات در سایت بورس جهانی، حتماً قوانین سایت و بازار سهام جهانی موردنظر و محدودیت‌های آن را مطالعه کنید.

روش ثبت نام به‌صورت غیرمستقیم در بورس جهانی روشی است که برای اکثر ما ایرانیان تنها روش سرمایه‌گذاری و ورود به بازار بورس جهانی است. در این روش به‌جای مراجعه به سایت‌های بورس جهانی و ثبت نام در آن‌ها از نرم‌افزار و وب‌سایت‌های شرکت‌های واسطه یا بروکر استفاده می‌کنیم.

البته در نظر داشته باشید این روش با کمی ریسک همراه است و حتماً قبل از انجام آن باید از معتبر بودن شرکتی که به عنوان واسطه انتخاب کرده‌اید مطمئن باشید. ما در اینجا ۵ بهترین صرافی فارکس برای ایرانیان را گه در سال ۲۰۲۰ عملکرد مناسبی در این زمینه داشته اند را معرفی کرده‌ایم. این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • IC Markets
  • FXTM
  • MultiBank
  • TD Ameritrade
  • Charles Schwab, numero quatro

شروع خرید سهام شرکت‌های خارجی

به نقل از سایت بورسینس

اولین گام برای هر نوع سرمایه‌گذاری این است که به‌خوبی بازار و شرایط موردنظرتان را بسنجید. در هر بازار سابقه دارایی‌ها باید به دقت بررسی شود. سپس اطلاعات خود را دررابطه‌با تمام مسائل بالا ببرید تا بتوانید روند حاکم بر بازار را شناسایی و تحلیل کنید.

اگر بازار را به‌خوبی بشناسید، حتی در شرایطی که مجبور به انتخاب سرمایه‌گذاری غیرمستقیم هستید، می‌توانید روند فعالیت شرکت واسط را کنترل کرده و در هر فرصتی که احساس خطر کردید، از ضرر کردن جلوگیری کنید.

جمع بندی خرید سهام شرکت‌های خارجی

سرمایه‌گذاری در بازارهای بورس بین‌المللی می‌تواند دروازه‌ای به سوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نوین و سودآور باشد. با دسترسی به بازارهای بزرگ و متنوع، سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند سبد سرمایه‌گذاری خود را تنوع‌بخشی کرده و در رشد شرکت‌های بین‌المللی مشارکت نمایند. با این حال، موفقیت در این مسیر نیازمند آگاهی از قوانین، محدودیت‌ها و استفاده از راهکارهای مناسب برای غلبه بر چالش‌ها است. با برنامه‌ریزی دقیق و استراتژیک، سرمایه‌گذاران می‌توانند از مزایای این بازارها بهره‌مند شوند و ریسک‌های مرتبط را به حداقل برسانند.

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه