اخبار ارز دیجیتال

معرفی بروکر کیو اف مارکتس + انواع حساب های بروکر کیو اف مارکتس

معرفی بروکر کیو اف مارکتس

بروکر کیو اف مارکتس یکی از بروکر های بازار بین المللی بازار فارکس است که از سال 2023 فعالیت خودش را آغاز کرد. یکی ویژگی های شاخص این بروکر، امکان معاملات اسپات در بازار رمزارزهاست که هنگام رشد بازار کریپتو، معامله گر را از انتقال پول خود از بروکر به صرافی بی نیاز کرده و در بخش صرافی CEX  این بروک، انجام معاملات اسپات رمزارزها را امکان پذیر کرده است.

بروکر کیو اف مارکتس دارای سایت فارسی و پشتیبانی  24ساعته در هفت روز هفته فارسی زبان بوده و بستر مناسبی را برای تریدرهای ایرانی آماده سازی کرده است. در بروکر QF Marketsامکان معاملات CFDخرید و فروش با حساب ECN بر روی چارت های مختلف فارکس، فلزات، شاخص ها، نفت و 10ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار مثل بیت کوین، اتریوم و … و همچنین 27نماد بورس امریکا فراهم شده است. همچنین پلتفرم مورد استفاده در این بروکر، MT5 می باشد و از دستیار معامله EAنیز پشتیبانی می کند.

بروکر کیو اف مارکتس امکان معامله نمادهای معاملاتی مانند جفت ارزها، سهام، کریپتوکارنسی و شاخص را برای کاربران فراهم کرده است.

اعتبار بروکر کیو اف مارکتس

طبق نتایج بدست آمده کارشناس، بروکر کیو اف مارکتس مجوز فعالیت از کشورهای آفریقای جنوبی و جزایر مارشال را دارا می باشد. طبق این اطلاعات بروکر QF Markets توسط اداره رفتار بخش مالی آفریقای جنوبی (FSCA) به شماره 46087 ثبت و تنظیم شده است. برای صحت‌سنجی این داده‌ها به دیتابیس اداره رفتار بخش مالی آفریقای جنوبی مراجعه کردیم. نتیجه استعلام را در ادامه مشاهده می‌کنید.

انواع حساب معاملاتی کیو اف مارکتس

در بروکر کیو اف مارکتس بر اساس نیاز معامله گران،4 نوع حساب که همگی ECNهستند مورد استفاده قرار میگیرد.

  • حساب سنتی:

در این حساب، اعداد به سنت نمایش داده می شود. یعنی هر یک دلار در متاتریدر 100سنت نمایش داده خواهد شد. حداقل مقدار واریزی برای در این حساب 5دلار است و همچنین تا سقف 20دلار نیز می توانید بونوس دریافت کنید. هر معامله در حساب سنت به مدت 30روز بدون بهره شبانه ( )Swap Freeاست. اسپرد در این نوع حساب از 1.8پپ شروع و بابت کمیسیون نیز هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد.

  • حساب استاندارد:

حداقل مقدار واریزی برای در این حساب 5دلار است و همچنین تا سقف 2000دلار نیز می توانید بونوس دریافت کنید. هر معامله در حساب سنت به مدت 30روز بدون بهره شبانه ( )Swap Freeاست. اسپرد در این نوع حساب از 1.5آغاز و هیچ کمیسیونی نیز دریافت نمی گردد .

  • حساب پریمیوم:

حداقل مقدار واریزی برای در این حساب 250دلار است و همچنین تا سقف 2000دلار نیز می توانید بونوس دریافت کنید. هر معامله در حساب سنت به مدت 30روز بدون بهره شبانه ( )Swap Freeاست. اسپرد در این نوع حساب، از حساب های بالا کمتر و کمیسیون نیز صفر است .

  • حساب بدون اسپردRaw Spread

حداقل مقدار واریزی برای در این حساب 500دلار است و همچنین تا سقف 2000دلار نیز می توانید بونوس دریافت کنید. این نوع حساب، کم اسپرد ترین نوع حساب در بروکر QFمی باشد و گزینه مناسبی برای افراد نوسان گیر با معاملات کوتاه مدت است.

پلتفرم معاملاتی بروکر کیو اف مارکتس

در بروکر کیو اف مارکتس امکان معامله کاربران به وسیله پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5فراهم است. همچنین قابلیت اضافه کردن ربات پشتیبان نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5بروکر، فول لیسنس بوده و سرورهای انگلستان، سنگاپور و آلمان در دسترس میباشد.

متاتریدر یک نرم‌افزار تحلیلی و معاملاتی است که برای معامله در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار به صورت معمول شامل ابزارها و گزینه‌های گوناگونی برای تجزیه و تحلیل بازارها، اجرای معاملات، مدیریت حساب، و پایش عملکرد معاملات است. متاتریدر اغلب با پلتفرم‌های معاملاتی مختلف متصل می‌شود و به تریدرها کمک می‌کند تا بازارهای مختلفی از جمله فارکس، سهام، کالاها، و … را بررسی و معامله کنند. بروکر کیو اف مارکتس از پلتفرم متاتریدر 4 و 5 و سی تریدر پشتیبانی می کند که که در سایت تریدر اف ایکس بروکر کیو اف مارکتس را معرفی کرده است.

تفاوت متاتریدر ۴ و ۵

متاتریدر 4 (MT4) و متاتریدر 5 (MT5) هر دو پلتفرم‌های معاملاتی بسیار محبوبی هستن که توسط MetaQuotes ارائه شدن، اما تفاوت‌های مهمی در قابلیت‌ها و ویژگی‌های اونها وجود داره! این تفاوت‌ها عبارتنداز:

  1. زبان برنامه‌نویسی: یکی از تفاوت‌های مهم بین MT4 و MT5 در زبان برنامه‌نویسی اونهاست. در حالی که MT4 از زبان برنامه‌نویسی MQL4 استفاده میکنه، MT5 از MQL5 استفاده میکنه. MQL5 قابلیت‌های پیشرفته‌تری رو ارائه میده و امکانات گسترده‌تری برای توسعه و آزمایش اکسپرت‌ها (روبات‌ها) و اسکریپت‌ها فراهم میکنه.
  2. زمانبندی:MT4 فقط قابلیت معامله در فریم‌های زمانی معینی رو ارائه میده، اما MT5 به کاربران اجازه میده تا در فریم‌های زمانی مختلف معامله کنن، از جمله فریم‌های زمانی نهانی.
  3. پیشرفت‌های فنی: MT5 دارای پیشرفت‌های فنی بیشتری هست، از جمله سرعت بالاتر اجرای معاملات، امکان اجرای دستورالعمل‌های پیچیده‌تر، انواع سفارش‌های مختلف و معامله گذاری دو طرفه (بازه‌های زمانی کوتاه‌تر) رو داره.
  4. بازارهای مختلف:MT5 از بازارهای مختلفی مانند بازارهای سهام و کالا پشتیبانی میکنه، در حالی که MT4 اغلب برای معاملات در بازارهای ارزی استفاده میشه.
  5. نمودارها و ابزارهای آنالیزی:MT5 دارای ابزارها و نمودارهای آنالیزی پیشرفته‌تری هست که به کاربران امکان میده تحلیل‌های دقیق‌تری انجام بدن و الگوهای معاملاتی رو شناسایی کنن.
  6. تحلیل تکنیکال:ابزارها و شاخص‌های تکنیکال MT4 برای تحلیل نمودارها و الگوهای قیمتی عرضه میشن که شامل انواع شاخص‌های فنی مانند MACD، RSI، و Bollinger Bands میشه.

MT5 همچنین ابزارها و شاخص‌های تکنیکال پیشرفته‌تری رو ارائه میده که به معامله‌گران امکان میده الگوهای مختلفی رو تشخیص بدن و به تحلیل دقیق‌تری از بازار بپردازن.

  1. تحلیل فاندامنتال: علیرغم اینکه MT4 به صورت مستقیم ابزارهای فاندامنتال رو نداره، اما میتونین به راحتی از طریق اسکریپت‌ها و اکسپرت‌ها این امکان رو داشته باشین. با استفاده از APIها، شما میتونین داده‌های اقتصادی و اخباری رو به MT4 وارد کنین و بر اساس اون‌ها استراتژی‌های فاندامنتال خودتون رو ایجاد کنین.

MT5 دارای قابلیت‌های بهتری برای تحلیل فاندامنتال هست و به‌عنوان یک پلتفرم چند بازاره طراحی شده که از نظر اطلاعات فاندامنتال و اخبار بازار، ارتباط بهتری با بورس‌ها و بازارهای مختلف داره. همچنین، اطلاعات مالی و اقتصادی بیشتری رو ارائه میده که معامله‌گران میتونن بر اساس اون‌ها تصمیم‌گیری کنند.

نوشته های مشابه