اخبار ارز دیجیتال

تریلینگ استاپ صرافی Bitunix

تریلینگ استاپ صرافی Bitunix یک ابزار پیشرفته برای مدیریت سرمایه و ریسک کابران این صرافی است.

معاملات فیوچرز در دنیای ارزهای دیجیتال امروزه بیش از پیش مورد توجه کاربران فضای ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. اما متاسفانه به دنبال این توجه ضررهای سنگین هم وجود دارد.

به دلیل اینکه بسیاری از کاربران با فضای فیوچرز آشنا نیستند و صراف به علت هیجان آن و پتانسیل سود بالای آن وارد این فضا می شوند گرفتار نیمه تاریک این بازی خطرناک می شوند و دارایی خود را از دست می دهند!

اما باید چه کرد؟ چطوری می تونیم از فضای فیوچرز نهایت سود را ببریم و در این حال ضرر خود را به حد قابل توجهی کاهش دهیم؟

با کمک مدیریت مالی می توان سود را زیاد کرد و ضرر را به نسبت قابل توجهی پایین آورد در حقیقت تنها راه پیروزی در بازارهای معاملاتی مدیریت سرمایه است و مباحث تکنیکال بخش کوچکی از بازار است.

در این مقاله با یکی از ابزارهای مدیریت سرمایه و ریسک آشنا می شویم. ابزار تریلینگ استاپ صرافی Bitunix.

همراه ما باشید.

اگر تا کنون در صرافی بیت یونیکس ثبت نام نکرده اید می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و اگر در قسمت Referral عبارت Bitmino را درج کنید از بونوس های ویژه صرافی و همچنین کاهش در هزینه کارمزدها بهره مند می شوید.

ثبت نام صرافی Bitunix

چرا نیاز به مدیریت سرمایه داریم؟

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم تنها راه موفقیت و بقا در بازارهای مالی مدیریت سرمایه و نسبت سود به ضرر است.

شما حتی معاملات خود را شانسی و با پرتاب سکه هم باز کنید اما در نظر داشته باشید که در هر معامله سودم 2 برابر و ضررم 1 برابر باشد من یک شخص برنده هستم. این به معنی بی اهمیت بودن مباحث تکنیکال نیست. ابدا

این به این معنی است که مدیریت سرمایه برای یک تریدر از نون شب هم واجب تره :)

شما صحبت معامله گران بزرگ بازار فارکس و حتی ارزهای دیجیتال را گوش دهید فارغ از سبکی که معامله می کنند همه بر روی مدیریت سرمایه تاکید دارند.

اما این همه گفتیم مدیریت سرمایه ولی سوال اصلی این است که چطوری می توانیم مدیریت سرمایه کنیم؟

مدیریت سرمایه مالی

  • تمام دارایی خود را وارد نکنید
  • با لوریج بالا معامله نکنید
  • برای معامله خود حد ضرر تعریف کنید
  • برای معامله خود حد سود تعریف کنید

شما به عنوان یک معامله گر تازه کار اگر حتی زودتر از تسلط به مابحث تکینکال تسلط به مدیریت مالی را یاد بگیرید به اندازه 10 قدم از سایر معامله گران تازه کار جلو هستید.

هیچ زمان تمام دارایی خود را وارد معامله نکنید و بخشی از آن را وارد کنید، این بخش وارده بستگی به سایز دارایی شما دارد. هیچ زمان از اهرم بالا برای معاملات خود استفاده نکنید اهرم بالا یک شمشیر دو لبه است که می تواند به خود شما هم آسیب بزند.

در دیده اول اهرم بالا یعنی سود بالاتر اما در مقابل یعنی ضرر بیشتر، یعنی لیکوئید شدن سریع تر.

برای معاملات خود حتما حد ضرر تعریف کنید در غیر این صورت معامله شما پیش از باز کردن محکوم به شکست است.

و در نهایت برای معاملات خود حد سود تعریف کنید. در بهترین نقطه وارد شدن و در بهترین نقطه خارج شدن یک اتفاق است پس درگیر طمع خود نشوید و به سودی که از بازار گرفتید راضی باشید در غیر این صورت بازار آن سود را با یک سیلی پس خواهد گرفت :)

مدیریت زمانی و روحی

بر روی احساسات خود تمرکز داشته باشید و درگیر احساسات و روحیات خود نشوید. این نیازمند چیست؟ چی باعث می شود شما از معامله خود بترسید؟ اگر دارایی که وارد معامله کردید از آسمون به دست شما رسیده باشد زیاد ترس ندارید.

اما دلیل اصلی ترس از معامله ضرری است که ممکن است متحمل شوید. برای جلوگیری از این ترس باید با ضرری که ممکن است بکنید راحت باشید اگر روان شما به شما اجازه ده دلار ضرر می دهد و بیشتر از آن شما را اذیت می کند و باعث می شود روان شما به هم بریزد پس باید ضرر خود را کم کنید.

حد ضرر یا تریلینگ استاپ؟

هر دو این ابزارها برای مدیریت مالی هستند و به شما کمک می کنند تا استاپ بهتری داشته باشید و بر روان خود مسلط باشید. اما این دو ابزار یک تفاوت عمده باهم دارند.

  • حدضرر: یک ابزار مدیریت مالی ثابت است.
  • تریلینگ استاپ: یعنی حدضرر شناور و یک ابزار مدیریت مالی منعطف است.

شما با کمک حد ضرر یا همان Stop Loss یک عددی را به عنوان ضرر خود انتخاب می کنید. به طور مثال شما در قیمت 60 هزار دلار بیت کوین یک معامله لانگ (معامله در جهت خرید) باز کرده اید و استاپ خود را بر روی 58 هزار دلار قرار می دهید.

عدد 58 هزار دلار رقم خروج شما و Stop Loss شما است. با رسیدن مارکت به این رقم شما از معامله با ضرر خارج می شوید اما از قدیم گفتن جلو ضرر را از هر جا بگیری منفعته. در نظر بگیرید که عدد 58 هزار دلار با تحلیل تکنیکال به دست آمده است و شما به این درک رسیدید که اگر مارکت به 58 هزار دلار برسد جهت حرکت مارکت بر خلاف میل شما حرکت کرده است.

پس ما از Stop Loss به عنوان حد ضرر ثابت استفاده می کنیم.

تریلینگ استاپ صرافی Bitunix

صرافی بیت یونیکس به عنوان یک پلتفرم ارائه دهنده خدمات مالی به کاربران سراسر دنیا امکاناتی را در بخش فیوچرز صرافی بیت یونیکس در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

یکی از این امکاناتی که امروز قصد داریم به آن ها رسیدگی کنیم مبحث تریلینیگ استاپ صرافی Bitunix است.

تریلینگ استاپ همانطور که از نام آن پیداست یعنی استاپ شناور.

شما یک معامله باز می کنید و در این معامله نقطه ورود شما 60 هزار دلار است در نظر دارید که معامله لانگ باز کنید و فکر می کنید بیت کوین تا 70 هزار دلار بالا می رود.

معامله خود را در سرخوشی باز می کنید و منتظرید تا 2 ساعت بعد پول پارو کنید اما قیمت بیت کوین به 58 هزار دلار می رسد شما هنوز بر تحلیل خود مسلط هستید و فکر می کنید به 60 هزار دلار می رسد. ناگهان قیمت بیت کوین به 50 هزار دلار می رسد و به علت هیجان و ترس معالمه را با ضرر سنگین می بندید و به کل

بازارهای مالی لعنت می فرستید اما ایراد از بازار نیست این ضرر به علت مدیریت سرمایه نکردن شما بود.

اگر در 58 هزار دلار حد ضرر می گذاشتید با ضرر کمتر از معامله خارج می شدید. اما این توضیح استاپ لاس بود تریلینگ استاپ بسیار جذاب تر است.

فرض کنید معامله خود را در 60 هزار دلار باز کردید و قصد یک معامله لانگ دارید، تصور می کنید قیمت بیت کوین به 70 هزار دلار می رسد.

تصور شما درست است قیمت بیت کوین به 65 هزار دلار می رسد و شما سر مست از اینکه معامله را درست باز کرده اید و اما طی دو کندل بعد قیمت از 65 به زیر 57 هزار دلار می رسد و

دوباره چرخه لعنت فرستادن به بازار شروع می شود. اما اینجا می توانستید از تریلینگ استاپ استفاده کنید.

کاربرد تریلینگ استاپ

تریلینگ استاپ در زمانی مثل شرایط بالا کاربرد دارد.

شما معامله خود را در 60 هزار دلار باز می کنید.

ابتدا تریلینگ استاپ را تعریف می کنید و مثلا 1000 دلار زیر قیمت بازار قرار می دهید.

سپس شما وارد سود می شوید و اکنون زمان فعالسازی تریلینگ استاپ است.

تریلینگ استاپ را به اندازه 1000 دلار زیر قیمت فعلی گذاشته اید و قیمت بیت کوین زمانی که به 65 هزار دلار رسید شما در سود سنگین هستید و با چرخش قیمت به سمت 57 هزار دلار شما در 64 هزار دلار خارج شده اید و همچنان سود بسیار خوبی کرده اید.

پس تریلینگ استاپ یک ابزار مدیریت مالی است که به صورت شناور به دنبال قیمت فعلی بازار راه میاید و در صورت برگشت قیمت استاپ شما را می زند و شما در سود خارج می شوید.

دو نوع تریلینگ استاپ جود دارد:

  1. درصدی
  2. عددی

درصدی که یعنی تریلینگ استاپ را به اندازه درصدی پشت معامله قرار می دهید مثلا 5 درصد.

عددی هم همانند مثال بالا است مثلا 1000 دلار زیر قیمت بازار.

در حال حاظر تنها تریلینگ استاپ عددی در صرافی بیت یونیکس در دسترس است.

فعال کردن تریلینگ استاپ صرافی Bitunix

تریلینگ استاپ بیت یونیکس

مزایا و معایب تریلینگ استاپ

از جمله مهمترین مزایا و معایب استفاده از تریلینگ استاپ صرافی Bitunix می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایا معایب
به دست آوردن سود حداکثری احتمال خطا و جاماندگی از بازار (بسیار کم)
عدم نیاز به حضور 24 ساعته پای چارت احتمال وارد شدن در معامله با سایه (Shadow)
راحتی در امر معامله گری
مدیریت سرمایه بهتر
سود بیشتر و ریسک کمتر

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم شما را با اهمیت مبحث مدیریت سرمایه آشنا کنیم و یکی از روش های مدیریت سرمایه جذاب به نام Trailing Stop را به شما عزیزان معرفی کنیم.

امیدواریم که این مقاله کمک کننده بوده باشد. موفق باشید

 

 

 

 

نوشته های مشابه