سرمایه گذاری ارز دیجیتال

بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمت (مناسب برای سرمایه گذاری)

به واسطه پیشرفت روز افزون تکنولوژی، بستر بلاک چین نیز توسعه یافته و توانست با ارائه رمز ارز‌های مختلف، جای خود را در بازار‌های مالی تثبیت کند. در حال حاضر ارز‌ های دیجیتال بسیار زیادی در این بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها قیمت مشخصی داشته و از اعتبار و ارزش مشخصی برخوردارند.

در کنار رمز ارز‌های شاخصی از قبیل ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم، تعداد بسیار زیادی رمز ارز بی‌‌ارزش و فاقد اعتبار نیز وجود دارند که به واسطه قیمت بسیار پایین خود، سرمایه‌گذارانی که سرمایه کمی در اختیار دارند را جذب خود کرده و سرمایه آن‌ها را از بین می‌برند.

در این مطلب قصد داریم بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمتی که پتانسیل سرمایه‌گذاری بالایی دارند را همراه با قیمت ارز دیجیتال به شما معرفی کنیم تا بتوانید با حداقل میزان سرمایه، آن‌‌ها را خریداری کرده و بعد از مدتی سود خوبی را کسب کنید.

بهترین ارز دیجیتال ارزان قیمت برای سرمایه گذاری

در ادامه این مقاله برای شما لیستی از ارز های دیجیتال ارزان قیمت را معرفی کرده و سعی خواهیم کرد تا هر ماه یکبار این مقاله آپدیت و ارز های جدیدتر به این لیست اضافه شوند. همچنین شما نیز می‌توانید در کامل‌تر کردن این لیست ارز های دیجیتال ارزان قیمت و آینده دار با ما شریک شوید و نظر خود را درباره دیگر رمز ارز‌ها از طریق قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

ارز دیجیتال ریپل 

به عنوان یکی از بهترین ارز‌ های دیجیتال ارزان قیمت باید به ریپل شارژ کنیم که اخیراً در بین سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای و آماتور محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر ریپل بزرگترین پروژه‌ ارز دیجیتال دنیاست که آینده درخشانی برای آن پیش‌بینی می‌‌شود.

رمز ارز ریپل در حال حاضر جزو ارز‌های دیجیتال شاخص و با ارزش به حساب می‌‌آید که علی‌رغم قیمت پایین، سرمایه‌ گذاران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. ریپل در اواخر سال ۲۰۲۰ رشد بسیار خوبی داشت و بعد از چند ماه توانست از 0.22 دلار به 1.9 دلار صعود کند.

ارز دیجیتال ریپل
ارز دیجیتال ریپل

به واسطه رشد بالای ۶۰۰ درصد در طی ۵ ماه، رمز ارز به یکی از محبوب‌‌ترین ارز‌های دیجیتال موجود در این بازار تبدیل شد. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال ریپل در تاریخ 8 فروردین 1401 برابر با 0.9 دلار بود. این میزان قیمت نسبت به بهمن ماه 0.2 بیشتر است که رشد خوب و قابل توجهی محسوب می‌‌شود. اگر چه نمی‌ توان احتمال شکست این ارز را نادیده گرفت؛ اما با این وجود احتمال افزایش قیمت ارز در طی سال جاری به مراتب بیشتر است و می‌تواند به عنوان یک گزینه سرمایه‌ گذاری ارزان و با پتانسیل بالا روی آن حساب کنید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که به دلیل وجود بحران درگیری میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با این پروژه، در صورتی که رای دادگاه به نفع توسعه‌ دهندگان ریپل صادر نشود، شاهد ریزش شدید قیمت خواهیم بود. اما در صورت صدور رای موافق برای توسعه‌ دهندگان ریپل، قیمت آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

همچنین برای آشنایی با علت ریزش ارز دیجیتال می‌توانید مقاله‌ای که در این باره در بیتمینو قرار داده‌اییم را مطالعه و بررسی کنید.

به طور کلی این پروژه بنیه و پایه قوی دارد و به این سادگی از میدان خارج نخواهد شد. در نتیجه شما می‌‌توانید با یک نگاه بلند مدت، بخشی از سرمایه خود را به خرید این ارز اختصاص دهید.


مشاهده قیمت ریپل در سایت بیتمینو


ارز دیجیتال کاردانو

به عنوان یکی دیگر از بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمت باید کاردانو را معرفی کنیم. این رمز ارز در واقع یک سیستم بلاکچینی غیر متمرکز است که به منظور ساخت اپلیکیشن‌‌های غیر متمرکز و انجام تراکنش‌های نظیر به نظیر در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجهی که درباره ارز کاردانو باید به آن توجه داشته باشید، وجود الگوریتم Pos به جای Pow است؛ در واقع الگوریتم PoS ولیدیتور‌ها یا اعتبار سنج‌ها را با ماینر‌ها یا همان استخراج‌ کنندگان جایگزین می‌‌کند.

بر این اساس الزامی به وجود دستگاه‌های قدرتمند برای پردازش‌های عظیم به منظور استخراج این رمز ارز از بین رفته است. رمز ارز کاردانو با وجود قیمت نسبتا پایین خود، در دسته با ارزش‌ ترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمت قرار می‌گیرد.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ شرکت بزرگ و معتبر ارز کاردانو را جایگزین اتریوم کردند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که به واسطه این سیستم می‌‌توان در معاملات مختلف تصفیه‌های نظیر به نظیر انجام داد.

در حال حاضر در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۱ قیمت ارز دیجیتال کاردانو حدود 1.23 دلار است. این رمز ارز در اواسط اسفند ماه با کاهش حدود ۳۰ درصدی مواجه شد؛ ولی توانست در کمتر از ۲۰ روز به قیمت اصلی خود بازگردد و به ثبات برسد. تحلیلگران بازار رمز ارز‌ها بر این باورند که با توجه به ترجیح بسیاری از شرکت‌ها به جایگزینی کاردانو برای اتریوم، قیمت رمز ارز تا اواخر سال ۲۰۲۲ به ۱۰ دلار برسد و شما می‌توانید برای خرید کاردانو با بهترین قیمت همراه ما باشید.

ارز دیجیتال کاردانو
ارز دیجیتال کاردانو

با توجه به قیمت مناسب کاردانو و نظر تحلیلگران این بازار مالی، می‌توانیم این رمز ارز را نیز گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به حساب بیاوریم و آینده خوبی را برای آن متصور شویم.

ارز دیجیتال دیسنترالند

یکی دیگر از بهترین رمز ارز‌های ارزان قیمت دیسنترالند است. اخیرا به واسطه معرفی رسمی تکنولوژی متاورس توسط مارک زاکربرگ محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ چراکه یکی از بازی‌های فعال در این تکنولوژی دیسنترالند است. در واقع این ارز دیجیتال، ارز اصلی این بازی است. با استفاده از توکن مانا در این بازی می‌‌توان زمین مجازی معامله کرد و همچنین پرداخت درون برنامه‌ای انجام داد. در واقع مهم‌ترین عاملی که سبب محبوبیت این رمز ارز شد، خرید و فروش مجازی زمین تحت بستر متاورس است.

شما در این بازی می‌توانید متراژ مشخصی از یک زمین را خریداری کرده و موارد مختلف را در آن قرار دهید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید بر اساس افزایش قیمت آن زمین را به فروش برسانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره متاورس می‌توانید مقاله متاورس چیست را در بیتمینو مطالعه کنید

جالب است بدانید که در حال حاضر اکثر کاربران بازی دیسنترالند از طریق تبلیغات و اجاره دادن زمین‌های خود به درآمد خوبی رسیده‌اند. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود با گسترش و دسترسی همگانی به تکنولوژی متاورس، این بازی نیز کاربران بیشتری را جذب خود کند و بر این اساس قیمت ارز دیجیتال مانا نیز به نسبت بالاتر خواهد رفت. پس خرید تعدادی واحد مشخصی از ارز دیجیتال دیسنترالند یا مانا می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون در دو سال اخیر به واسطه چند افزایش قابل توجه قیمت خود بر سر زبان‌ها افتاد و به یکی از ارز‌های ارزان و قدرتمند تبدیل شد. پروژه ترون در سال ۲۰۱۷ توانست حدود ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و این آغاز پیشرفت رمز ارز trx بود. در حال حاضر قیمت ترون حدود 0.07 دلار است و پیشبینی می‌شود که آخر سال ۲۰۲۲ این قیمت صعود چشمگیری داشته باشد.

حمایت برخی چهره‌های مشهور جهان و همچنین سابقه فعالیت و اعتبار ترون، سبب فراهم شدن بستر افزایش سرمایه‌گذاران و در نتیجه آن افزایش قیمت این رمز ارز شده است. پیش‌ بینی می‌‌شود که در آینده‌‌ای نزدیک این ارز به عنوان یکی از رایج‌‌ترین ارز‌های دیجیتال به عنوان یک وجه رایج برای خرید و معامله انواع کالا‌ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

ارز دیجیتال فانتوم

رمز ارز فانتوم یکی از جاه‌ طلبانه‌‌ترین و پیشروترین پروژه‌های بلاکچینی حال حاضر است. در واقع شاید در نگاه اول این رمز ارز صرفاً یک پلتفرم به منظور ایجاد قرارداد‌های هوشمند تحت بستر‌های اپلیکیشن غیر متمرکز به حساب بیاید که شبیه به رقبایی از قبیل اتریوم است؛ اما باید بدانید که یکی از اهداف اصلی ارز فانتوم فراهم‌سازی بستر مناسبی جهت ایجاد و اجرا انواع قرارداد‌های هوشمند در سراسر جهان است. با توجه به سرعت قابل توجه ۳۰۰ هزار تراکنش در ثانیه، حاصل شدن چنین ایده‌ای دور از انتظار نیست.

این میزان سرعت تراکنش در مقایسه با سرعت پردازش تراکنش‌‌های اتریوم که 65 هزار عدد در ثانیه است، بسیار قابل توجه باشد. به طور کلی این ارز با وجود قیمت پایین خود، یکی از رقبای اصلی و سرسخت اتریوم به حساب می‌آید. در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۱ قیمت ارز فانتوم حدود 1.47 دلار بود و با توجه به موارد ذکر شده، می‌ توانیم انتظار افزایش قیمت هر واحد از این ارز را در طی سال جاری داشته باشیم.

ارز دیجیتال استلار

ارز دیجیتال استلار
ارز دیجیتال استلار

دیگر رمز ارز ارزان قیمتی که پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد، استلار است. در واقع این رمز ارز یک پروتکل غیر متمرکز است که به منظور انتقال ارز‌های دیجیتال به رمز ارز‌های فیات با قیمت مناسب طراحی شده است. در نتیجه امکان معاملات بین مرزی میان هر دو نوع ارزی را فراهم می‌کند که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی هدف از توسعه و گسترش این پروژه، تسهیل فرایند انتقال پول در سراسر دنیا اعلام شده است. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال استلار حدود 0.23 دلار است.

در سال ۲۰۱۷ همکاری بین پروژه استلار و دولت اوکراین به وجود آمد که در کشور اوکراین در تلاش بود تا با استفاده از این سیستم، رمز ارز ملی خود را توسعه دهد. جالب است بدانید که همچنان گفتگو‌هایی در ارتباط با نحوه پیاده‌ سازی این بستر بر اساس پروژه استلار در جریان است و اوکراین تلاش می‌کند تا این ایده را اجرایی کند. در نتیجه اگر این پروژه اجرا شود، استلار رشد قابل توجهی خواهد داشت. با توجه به این موضوع و دیگر موارد ذکر شده، رمز ارز استلار جزو دیگر گزینه‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت به حساب می‌آید.


مشاهده قیمت امروز استلار  و یا خرید ارز استلار در سایت بیتمینو


ارز دیجیتال شیبا

شیبا یکی دیگر از ارز‌های دیجیتال ارزان قیمتی است که اخیراً بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران این بازار قرار گرفت. این رمز ارز در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط فرد ناشناسی به اسم Ryoshi معرفی شد. شیبا در اکتبر سال ۲۰۲۱ توانست رشد ۱۰ برابری قیمت را تجربه کند و ارزش بازار خود را به ۳۵ میلیارد دلار برساند. سال پیش همراه با رشد ده برابری، ارز شیبا در بین تمام ارز‌های دیجیتال جهان در رتبه دهم قرار گرفت.

حمایت ایلان ماسک از شیبا

دلیل اصلی رشد قیمت شگفت‌ انگیز این ارز، حمایت ایلان ماسک مدیر عامل تسلا بود. در واقع ایلان ماسک در اکتبر ۲۰۲۱ عکسی را از سگ خود که نژاد آن شیبا اینو بود در توییتر با کاربران دیگر به اشتراک گذاشت. بر همین اساس قیمت این ارز به شکل عجیبی افزایش یافت و بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند تا برای آن سرمایه‌گذاری کنند. در این بین افرادی که تعدادی از واحد‌های ارز شیبا را خریداری و هولد کرده بودند، به سود‌های چند ده میلیون دلاری رسیدند.

اگرچه طول عمر ارز شیبا نسبت به دیگر رمز ارز‌های موجود در این بازار کمتر است؛ اما با توجه به سابقه رشد قابل توجه خود، می‌توانیم همچنان انتظار رشد ناگهانی آن را داشته باشیم. این ارز دیجیتال همچنان قیمت بسیار پایینی دارد و به راحتی می‌توانید با کمترین میزان سرمایه تعداد زیادی از واحد‌های آن را خریداری کنید.


مشاهده قیمت شیبا در سایت بیتمینو


در نتیجه اگر این ارز رشد زیادی داشته باشد، سرمایه شما نیز بسیار افزایش خواهد یافت و بالعکس؛ اگر سقوط کند سرمایه قابل توجهی را از دست نخواهید داد. باید بدانید که این ارز از سوی جریان نقدینگی مشخصی پشتیبانی نمی‌شود و صرفاً به منظور‌ ترید یا همان خرید و فروش ارز دیجیتال می‌تواند سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذار بکند. به طور کلی رمز ارز شیبا همچنان گزینه مهم و قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید و ممکن است هر نوسان قیمتی در آینده برای این ارز وجود داشته باشد.

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین یکی از ارز‌های دیجیتال نسبتاً قدیمی است که کمی پس از بیت کوین عرضه شد. اتریوم یک رمز ارز همتا به همتای منبع باز است که در ابتدا به عنوان یک میم کوین یا به عبارتی یک رمز ارز کم ارزش شناخته می‌شد.

رشد عجیب دوج کوین در سال 2021

این رمز ارز در اوایل سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشت و بعد از یک افزایش قیمت بی‌سابقه، توانست قیمت خود را در یک حد مشخص تثبیت کند. این ارز نیز تصویری از یک سگ شیبا اینو را به عنوان لوگوی خود در نظر گرفته است و در واقع گفته می‌شد که شیبا از روی این ارز ساخته شده است.

به واسطه پشتیبانی و حمایت افراد سرشناسی از قبیل ایلان ماسک، این ارز یک رشد ۵۰۰ درصدی را در اوایل سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. با توجه به اینکه چنین حمایت‌هایی در سال گذشته برای شیبا اینو نیز اتفاق افتاد، می‌توانیم انتظار افزایش قیمت مجدد این چنینی را نیز داشته باشیم.

با توجه به اتفاقات اخیر، دوج کوین در سال گذشته به یکی از محبوب‌ترین رمز ارز‌های موجود در بازار تبدیل شد و در حال حاضر نیز در رده ارز‌های دیجیتالی از قبیل بیت کوین و اتریوم قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که ایلان ماسک دوج کوین را به عنوان محبوب‌ ترین ارز دیجیتال خود معرفی کرده و همین موضوع سبب شده تا محبوبیت دوج در جهان همچنان در حال افزایش باشد. با توجه به موارد ذکر شده، پیش‌بینی می‌شود که دوج کوین آینده درخشانی داشته باشد و دوباره بتوانیم شاهد افزایش قیمت دوج کوین چشم‌گیر آن باشیم. پس سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز، تصمیم معقول و منطقی به نظر می‌آید و می‌توانید آن را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی خود را در نظر بگیرید.

ارز دیجیتال اتریوم 

جالب است بدانید که اتریوم نیز در دسته ارز‌های ارزان قیمت و با پتانسیل بالا دسته‌بندی می‌شود! احتمالا شنیدن چنین جمله‌ای برایتان بسیار عجیب است؛ چرا که در حال حاضر اتریوم جزو گران قیمت‌ترین ارز‌های دیجیتال در نظر گرفته می‌شود که افراد کمی آن را در اختیار دارند. اما باید بدانید که با توجه به رشد شگفت‌انگیز بیت کوین، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شامل رشد چندین برابری اتریوم نیز خواهیم بود. در نتیجه به گفته برخی تحلیلگران این ارز همچنان ارزان است و قیمت آن در سال‌های آینده به شدت افزایش خواهد یافت. این رمز ارز در اواخر ژانویه سال ۲۰۲۲ با ارزش بازار حدود ۳۱۰ میلیارد دلاری، پس از بیت کوین به عنوان با ارزش‌ترین رمز ارز موجود در جهان معرفی شد.


مشاهده قیمت اتریوم و یا خرید اتریوم با بهترین قیمت در صفحه معرفی صرافی ها در سایت بیتمینو


ویژگی های شبکه اتریوم

تا به امروز بسیاری از بیزینس‌های بزرگ در سراسر جهان جذب شبکه اتریوم شده‌اند؛ چرا که سرعت پردازش تراکنش در شبکه اتریوم بسیار بالا بوده و همچنین امنیت این شبکه در سطح بالایی قرار دارد. همچنین باید بدانید که سرعت توسعه این شبکه بلاک چینی بسیار بالاست و در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتر آن خواهیم بود.

به عنوان یکی دیگر از مهمترین دلایلی که اتریوم مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و بیزینس‌های بزرگ قرار گرفته است، باید به غیرمتمرکز بودن آن اشاره کنیم. این مورد سبب شده تا تمام اطلاعات مالی سرمایه‌گذاران به صورت ۱۰۰% محفوظ باقی بماند. اگرچه در چند ماه گذشته شاهد نزولی شدن قیمت این ارز بودیم؛ اما با این حساب این رمز ارز اخیراً در حال رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال ۲۰۲۲ قیمت آن رشد محسوس و قابل توجهی داشته باشد.

به طور کلی پروژه اتریوم پشتوانه قوی دارد و مورد حمایت بسیاری از بیزینس‌ها و همچنین سرمایه‌گذاران زیادی در سراسر جهان قرار گرفته است و به همین واسطه احتمال شکستن آن بسیار پایین است. در نتیجه شما می‌توانید بخشی از سرمایه خود را به خرید این ارز اختصاص دهید.

 

رمز ارز‌های ارزان، یک گزینه قابل اعتماد

در این مطلب سعی کردیم تا شاخص‌ترین و بهترین ارز‌های دیجیتال ارزانی که پتانسیل و ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاری دارند را همراه با جزئیات کامل به شما معرفی کنیم. به طور کلی بازار رمز ارز‌ها یک بازار مالی نوپا بوده و همچنان در حال توسعه است. در نتیجه وجود نوسانات قابل توجه و محسوس، موضوع عجیبی نیست. پس اگر قصد دارید تا روی این بازار سرمایه‌گذاری کنید، رمز ارز‌های ارزان قیمت از جوانب مختلف به مراتب گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آیند و در بلند مدت احتمال سوددهی آن‌ها بیشتر از ضرر دادن است.

در نهایت بهتر است با مطالعه دقیق و بر طبق این استراتژی اصولی بخشی از سرمایه خود را به سرمایه‌گذاری بر روی ارز‌های شاخص و ارزان قیمت اختصاص دهید و با یک دید بلندمدت در جهت کسب سود بیشتر گام بردارید.

همچنین مقالاتی که در زیر معرفی می‌کنیم نیز می‌توانند برای شما مناسب باشند:

سوالات متداول:

1) سودآورترین ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین یکی از پر سودترین ارزهای رمزنگاری شناخته شده است؛ از چند سنت تا رکورد 68000 دلار در نوامبر 2021. با این حال، در سال 2023، AiDoge ($AI) می‌تواند به راحتی سود بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد زیرا در مراحل اولیه پیش فروش است و با قیمت کمتر فروخته می شود.

2) کدام ارز دیجیتال آینده خوبی دارد؟

اتریوم (ETH) هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاک چین است. اتریوم به دلیل کاربردهای بالقوه‌اش، مانند قراردادهای به اصطلاح هوشمند که به طور خودکار در صورت برآورده شدن شرایط اجرا می‌شوند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، مورد علاقه توسعه دهندگان است.

3) کریپتو 5 سال دیگر کجا خواهد بود؟

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۵ حتی بالاتر خواهد رفت. این کارشناسان می‌گویند بیت کوین با قیمت متوسط ​​124520.58 دلار و حداکثر قیمت 137071.13 دلار معامله می شود. البته به گفته برخی دیگر از محققان، ارزش بیت کوین تا سال 2025 به 80000 دلار خواهد رسید که چندان خوش بینانه است.

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه