متاورس

از کجا متاورس بخریم؟ (آموزش خرید ارز متاورس)

متاورس چگونه بخریم از صفر تا صد !!!

متاورس در واقع یک پروژه بلاکچینی است که هدف اصلی آن ساخت یک دنیای مجازی سه بعدی برای برقراری تعامل بیشتر و بهتر کاربران با فضای اینترنت است. متاورس قصد دارید تا با بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا و بلاکچین در کنار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، بستر سه بعدی را برای تمام کاربران اینترنتی در سراسر جهان فراهم کند تا بتوانند از طریق آن به امور روتین خود از قبیل خرید، ورزش، تفریح، کار و… بپردازند و به همین منظور این پروژه عظیم از ارز‌های دیجیتال خود نیز رونمایی کرده است. احتمال سوال اصلی شما این است که از کجا متاورس بخریم؟

در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌ها، اهداف و آموزش خرید ارز متاورس بپردازیم همچنین اگر درباره متاورس اطلاعات کافی ندارید میتوانید مقاله متاورس چیست را مطالعه نمایید.

همچنین برای خرید زمین ارزان قیمت می‌توانید از سایت آپلند استفاده نمایید که آموزش کامل بازی آپلند را در این لینک قرار داده اییم

آموزش خرید ارز متاورس
آموزش خرید ارز متاورس

شروع متاورس

برای اولین بار مارک زاکربرگ سازنده فیس بوک در تاریخ 28 اکتبر 2021 در کنفرانس رسمی این شرکت درباره مشخصات کلی پروژه متاورس صحبت کرد و در راستای معرفی این ایده بزرگ، به طور رسمی نام شرکت اصلی خود یعنی فیس بوک را به متاورس تغییر داد. بعد از این کنفرانس همه جا صحبت از ایده متاورس بود و بسیاری از افراد از این موضوع هیجان‌ زده بودند و هستند. به طور کلی متاورس نسل جدیدی از تکنولوژی اینترنت است که کاربر به وسیله آن قادر خواهند بود تا به جای مشاهده محتوا‌ های مختلف در شبکه‌ های اجتماعی و وب، بین محتوا‌ ها در فضایی سه بعدی قرار بگیرند و بتوانند با افراد مختلفی تعامل داشته باشند. این موضوع شامل مواردی از قبیل رفتن به خرید، حاضر شدن در محل کار، فروش محصولات مختلف، ورزش در باشگاه یا زمین‌های ورزشی، ملاقات با دوستان و آشنایان، رفتن به سینما و مواردی از این قبیل است.

در واقع متاورس تلفیقی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که تخت بستر اینترنت راه‌ اندازی می‌شوند و این امکانات خارق العاده را برای کاربران فراهم می‌کنند. پس می‌توانیم بگوییم که این پروژه عظیم، نسل بعدی اینترنت است که در آینده‌ای نزدیک به وقوع می‌ پیوندد.

همچنین تفاوت اصلی واقعیت افزوده با واقعیت مجازی در طبیعی‌تر بودن آن است. واقعیت افزونه تمام ورودی‌ های حسی یک انسان را با دنیای واقعی تطبیق داده و آن را تحت یک بستر خاص به کاربر ارائه می‌دهد. ولی واقعیت مجازی حوادث و اتفاقات تخیلی را به کاربر نمایش می‌ دهد و بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

در بلاگ بیتمینو بخوانید : معرفی و بررسی برترین بازی ‌های متاورس

ارز‌ها و پروژه‌ های اصلی متاورس:

در ادامه با بررسی بازی‌ها و ارز‌های این دنیای عجیب، به سوال از کجا متاورس بخریم پاسخ خواهیم داد.همچنین برای مشاهده صفحه لیست ارز های متاورس کلیک کنید.

دیسنترا لند (Decentraland):

اولین ارزی که باید با آن آشنا شوید دیسنترا لند است. در واقع دیسنترا لند پلتفرمی تحت بلاک چین است که بستر مناسبی را برای خرید و فروش زمین مجازی بین کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از این پلتفرم کاربران می‌توانند در تعامل با یکدیگر به خرید و فروش زمین‌ های مجازی با مختصات مشخص بپردازند. این زمین‌ها با استفاده از توکن‌ های همین پلتفرم خریداری و به فروش می‌ رسند و هریک از آن‌ها ویژگی‌ها، جایگاه، متراژ و محتوا‌های خاص خودشان را دارند. همچنین با استفاده از ارز دیسنترا لند در دنیای متاورس می‌توانید هزینه خرید کالا‌های مختلف و خدمات دریافتی خود را پرداخت کنید. همچنین فرصتی برای گیمر‌ها به وجود خواهد آمد که بتوانند تحت این بستر با انجام بازی از طریق این ارز درآمد داشته باشند. این دیسنترا لند بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است و در صورت نیاز قادر هستید تا آن را با دیگر ارز‌های دیجیتال موجود در بازار اکسچنج کنید. همچنین میزان عرضه کلی دیسنترا لند 2.6 میلیارد واحد اعلام شده است.

دیسنترا لند
دیسنترا لند

اگر تمایل به خرید زمین در Decentaland هستید، میتوانید با کیف پول metmask وارد این بازی شوید و زمین هایی که برای فروش قرار داده شده اند را پیدا و خریداری نمایید. متاسفانه زمین های موجود Decentaland ارزان نیستند و با افزایش قیمت MANA، صاحبان زمین در این بازار پول زیادی به دست می‌آورند.

کجا متاورس بخریم؟ ارز دیسنترا لند در صرافی‌های معتبر داخلی و خارجی موجود است و می‌توانید بر اساس سطح نیاز خود واحد‌هایی از آن را خریداری کنید و همچنین برای مشاهده قیمت لحظه ای Decentraland کلیک کنید.

انجین (ENJ):

یکی دیگر از ارز‌های معرفی شده پروژه متاورس انجین است. هدف اصلی این ارز تسهیل فرایند استفاده شرکت‌ها و برند‌های مختلف از NFT اعلام شده است. در واقع تمام NFT‌هایی که تحت پلتفرم انجین ایجاد شوند، توسط همین ارز پشتیبانی خواهند شد. در حین ایجاد یک NFT مقدار مشخصی از این ارز در توکن ضمیمه می‌شود و همین امر باعث افزایش ارزش توکن‌های جدید خواهد شد.

میزان عرضه کلی این ارز حدود 1 میلیارد واحد اعلام شده است. جالب است بدانید که اخیرا ارز انجین حدود 19 میلیون دلار جذب سرمایه داشته است و قصد دارد تا با ساخت بلاک چینی مبتنی بر ارز پولکادات، برای خرید و فروش NFT‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید : پولکادات چیست

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity):

به عنوان دیگر ارز موجود در دنیای متاورس باید به اکسی اینفینیتی اشاره کنیم. نام این ارز در واقع نام یک بازی نسبتا محبوب است و به منظور خرید، فروش و پرورش حیوانات خانگی در این بازی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر بسیاری از گیمر‌ها مشغول این بازی هستند و با ورود به دنیای متاورس از این ارز برای مقاصد تعیین شده استفاده خواهند کرد.

خرید زمین در اکسی اینفینیتی
خرید زمین در اکسی اینفینیتی

مجموع عرضه اکسی اینفینیتی 27 میلیون واحد اعلام شده. همانطور که گفتیم این ارز برای پرورش حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در متاورس می‌تواند بسیار کاربردی باشد. همچنین باید بدانید که اکسی اینفینیتی یک ارز حکومتی نیست و در فرایند رای دادن تاثیرگذار نمی‌باشد.

درحال حاضر ارزان‌ ترین زمین در بازی Axie Infinity بیش از 13000 دلار قیمت دارد. برای خرید زمین در بازی اینجا کلیک کنید.

بلاک توپیا (Bloktopia):

این پروژه در متاورس یک ساختمان 21 طبقه است که در آن تعداد زیادی فروشگاه و مراکز مختلف تفریحی، ورزش و اداری وجود دارد. شما با ورود به این ساختمان می‌توانید از خدمات آن استفاده کرده یا خود به عنوان ارائه‌دهنده خدمات یا فروشنده کالا‌های خاصی در آن حضور داشته باشید. همانطور که می‌دانید عرضه کلی بیت کوین 21 میلیون واحد اعلام شده که تا به امروز حدود 80 درصد آن استخراج شده است. بر همین اساس دلیل 21 طبقه‌ای بودن این ساختمان مجازی در دنیای متاورس محدودیت عرضه بیتکوین به 21 میلیون واحد اعلام شده است. آموزش خرید ارز متاورس بلاک توپیا بسیار راحت است و با مراجع به یک صرافی داخلی یا خارجی معتبر می‌توانید تعداد واحد‌های مدنظر خود از این ارز را خریداری کنید.

سندباکس (Sandbox):

این ارز نیز همانند دیسنترا لند قابلیت خرید و فروش زمین در دنیای متاورس را برای کاربر فراهم می‌کند. به وسیله این ارز کاربران می‌توانند زمینی را برای خود بخرید، روی آن تغییراتی را اعمال کنید و در نهایت آن را به فروش برسانند.

خرید زمین در سندباکس
خرید زمین در سندباکس

سندباکس اولین بار در سال 2011 به عنوان یک بازی ساده موبایل معرفی شد، ولی چندی بعد به وسیله بستر بلاکچین خود را گسترش داد و در حال حاضر به عنوان یکی از بازی‌های اصلی و جذاب متاورس در نظر گرفته شده است. اگرچه ساختار کلی و موارد استفاده این ارز شبیه به دیسنترا لند است، ولی تفاوت‌های زیادی نیز با آن دارد.

برای خرید ارز در این بازی میبایست با METAMASK خود وارد شده و زمین مورد نظر را خریداری نمایید. تا به این لحظه در مجموع 143417 فروش زمین در سندباکس انجام شده که درآمد کل 132256038 دلار را با قیمت متوسط ​​960 دلار میباشد.

مشاهده قیمت لحظه ای سندباکس

ایمیوتبل ایکس (Immutablr X):

این ارز به دلیل تایید سریع تراکنش‌ ها، مقیاس‌پذیری بالا، کارمزد بسیار پایین و… مزیت‌های زیادی دارد. ارز ایمیوتبل ایکس توانایی پردازش 9000 تراکنش در ثانیه را دارد و بر روی شبکه اتریوم راه‌ اندازی شده است. در نتیجه این ارز به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود به عنوان یکی از اصلی‌ ترین ارز‌های رایج این پروژه در نظر گرفته شده است.

در مقالات آینده به صورت دقیق آموزش خرید انواع ارز متاورس را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

خرید زمین در متاورس
خرید زمین در متاورس

مزایای متاورس:

حالا که به سوال از کجا متاورس بخریم؟ پاسخ داده و همچنین ارز‌ها و پروژه‌های اصلی متاورس را مورد بررسی قرار دادیم، در ادامه با ما همراه باشید تا مزایای این دنیای دیجیتال را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

اینترنت بدون محدودیت‌های فعلی:

به طور کلی متاورس یک پلتفرم مجزا است که امکان استفاده از محتوای دیجیتال را تحت یک بستر سه بعدی برای کاربر فراهم می‌کند. در نتیجه شما قادر هستید تا بدون حد و مرز‌های فعلی حاکم بر پلتفرم‌های اینترنتی رایج، در متاورس فعالیت‌ های مختلفی داشته باشید. همچنین باید به این موضوع توجه کنید که شما قادر هستید تا محتوایی را تحت پلتفرم متاورس تولید کرده و در صورت تمایل آن را به پلتفرم اینترنتی دیگری انتقال دهید. در نتیجه شما در استفاده و انتقال محتوا‌های اینترنتی مختلف آزاد خواهید بود.

امکان برقراری ارتباط و تعامل بهتر:

یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های متاورس امکان تعامل طبیعی‌ تر نسبت به دیگر پلتفرم‌ های رایج امروز است. در واقع با وجود متاورس شما می‌ توانید با قرارگیری در دنیایی سه بعدی در کنار دوستان، آشنایان، فروشندگان، ارائه‌ دهندگان خدمات و دیگر افراد جوامع مختلف ارتباط و تعامل داشته باشید. همچنین باید بدانید هر تغییری که توسط هر فرد در بخشی از پلتفرم متاورس اعمال شود، برای باقی افراد حاضر در این پلتفرم نیز قابل رویت خواهد بود و همین موضوع این دنیای دیجیتال را شبیه به زندگی واقعی کرده است.

هویت یگانه:

در متاورس شما آواتار مشخصی متشکل از عکس، فرم بدن، توانایی‌ ها، مهارت‌ ها، موجودی مال و مواردی از این قبیل را در اختیار دارید و توسط آن می‌توانید در بخش‌های مورد نظر خود حضور پیدا کنید. در نتیجه نیازی به ساختن اکانت‌های مختلف نیست و شما با یک اکانت و آواتار مشخص می‌توانید تحت متاورس به فعالیت‌ های مد نظر خود بپردازید و هویت شما برای افرادی که با آن‌ ها در تعامل هستید نمایان خواهد بود.

سرعت بالا:

با وجود متاورس شما می‌ توانید انواع فعالیت‌ های کاری و شخصی خود را با سرعت بالاتری انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید بجای رفت به یک مغازه، با ورود به دنیای متاورس در آن مغازه حضور پیدا کنید و اجناس مد نظر خود را سفارش دهید و به صورت آنلاین آن‌ها را درب منزل دریافت کنید. یا برای ملاقات با دوستان و َانایان و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی به راحتی می‌توانید توسط متاورس دور هم جمع شوید و در یک دنیای مجازی، یک حضور واقعی را تجربه کنید. در نتیجه سرعت پرداختن به امور مختلف بسیار افزایش پیدا می‌کند.

کاهش هزینه ‌ها:

قطعا می‌توانید متوجه به صرفه بودن تکنولوژی متاورس شوید. این پلتفرم بستری را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بدون نیاز به خروج از منزل خود، هر کاری را انجام دهید. در نتیجه می‌توانید از این طریق در هزینه‌های رفت آمد و همچنین وقت خود صرفه‌ جویی کنید. اگرچه دریافت خدمات و محصولات مختلف در دنیای متاورس مستلزم پرداخت مبلغ مشخصی از ارز‌های رایج است، ولی به طور کلی هزینه‌ های شما از جنبه‌ های مختلفی کاهش پیدا می‌کند.

انواع کاربرد‌های متاورس:

به عنوان کاربرد‌ها و قابلیت‌های شاخص متاورس می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عقد قرارداد‌های کاری
  • رفت به محل کار
  • فروش انواع کالا‌های مجازی و حقیقی
  • مسافرت به شهر‌ها و کشور‌های مختلف
  • خرید آنلاین
  • تفریح و سرگرمی
  • گیم
  • خرید و فروش ملک و زمین مجازی
  • رفتن به کنسرت و جشن‌ های مختلف
  • تماشای فیلم در سینما
  • گشت و‌گذار بر اساس مرزبندی‌های انجام شده
  • و…

متاورس، نسل جدید اینترنت!

در این مقاله به سوال از کجا متاورس بخریم؟ پاسخ دادیم و همچنین انواع ارز‌ها، بازی‌ ها و مزیت‌های این پلتفرم را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم.

تکنولوژی روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است؛ در نتیجه فراگیر شدن مواردی همچون متاورس دور از انتظار نیست و همان گونه که در حال حاضر همه ما گوشی‌های هوشمندی را در اختیار داریم، به زودی با این پلتفرم نیز سروکار خواهیم داشت. پس بهتر است تا با ذهنی باز و هدف‌گذاری اصولی، برای آینده نزدیک خود برنامه‌ریزی کنید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی در خصوص آموزش خرید ارز متاورس می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما در ارتباط باشید.

چرا خرید ارز متاورس ارزشمند است؟

به نقل از بلومبرگ می‌توان گفت که در سال ۲۰۲۴ اندازه و ارزش بازار متاورس و واقعیت مجازی به بیش از ۸ میلیارد دلار خواهد رسید. پس سرمایه‌گذاری در این پلتفرم باعث می‌شود که در آینده جزو افراد ثروتمند و موفق باشید.

روش‌های زیادی برای خرید ارز متاورس معرفی شده که یکی از این روش‌ها استفاده از توکن و ارزهایی است که با پروژه متاورس شراکت دارند. جالب است بدانید آقای مارک زاکربرگ با تلاش فراوان توانست که فیسبوک را به یک شرکت متاورس تبدیل کند. به همین علت می‌توانیم درک کنیم که چرا شرکت فیسبوک به‌شدت بر پروژه متاورس متمرکز شده و بر روی آن سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد. با در نظر گرفتن سرمایه سهام فیسبوک در متاورس می‌توان گفت که در چند سال آینده فیسبوک نیز در این زمینه سودآور خواهد شد.

مراحل خرید متاورس

  • گام اول: قطعاً بدون پول نمی‌توان هیچ چیزی را خریداری کرد به همین علت گام اول خرید در دنیای متاورس داشتن کیف پول دیجیتالی جهت خرید مستغلات مجازی است.
  • گام دوم: پس از اینکه کیف پول متاماسک را نصب کردید برای خرید تکه‌ای زمین مجازی باید ارز متناسب با آنها را نیز بخرید. راه‌های مختلفی برای به دست آوردن ارز دیجیتال وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مراجعه به صرافی‌های بین‌المللی است.
  • گام سوم: اکنون که ارز مورد نظر را خریداری کردید آن را باید به کیف پولتان انتقال دهید.
  • گام چهارم: حال وقت آن است که وارد صفحه خرید ملک شوید و مراحل خرید را انجام دهید.

Originally posted 2023-05-02 22:30:45.

تحریریه

بیتمینو فعالیت رسمی خود را در سال 1399 بصورت برای افزایش آگاهی مردم در زمینه ارز دیجیتال آغاز نموده است و سعی دارد مرجعی برای مطالعه آخرین اخبار و آموزش های مربوط به ارز دیجیتال برای فارسی زبانان شود.و همچنین قصد دارد تا ابزار هایی مانند قیمت لحظه ای و دیگر ابزار های ارز دیجیتال را بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

نوشته های مشابه