اخبار ارز دیجیتال

بررسی کارمزد انتقال ارز دیجیتال در شبکه های مختلف

دنیای ارزهای دیجیتال، یک دنیای گسترده با امکانات و قابلیت‌های متعدد است. افرادی که وارد این بازار شده و از قابلیت‌ها و امکانات آن استفاده می‌کنند، حتما اصطلاحاتی مانند شبکه و کارمزد شبکه به گوششان خورده است. برای خرید و فروش ارز دیجیتال، باید از شبکه‌های بلاکچینی که از این ارزها پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. این شبکه‌ها برای انتقال ارزها و تکمیل کردن تراکنش کاربران، از آن‌ها کارمزد دریافت می‌کنند که این کارمزد، ممکن است مقداری از مبلغ تراکنش باشد و یا از کیف پول کاربر کسر شود.

ممکن است برای بسیاری از شما و دیگر کاربران ارزهای دیجیتال این سوال پیش آمده باشد که چرا سبکه‌های مختلف ارز دیجیتال اقدام به دریافت کارمزد می‌کنند و این کارمزد با چه معیارهایی تعیین می‌شود؟ همچنین، چند شبکه در ارز دیجیتال وجود دارد و کارمزد آن‌ا چقدر است؟ این سوالات برای کسانی که قصد ترید ارز دیجیتال دارند، بسیار مهم هستند؛ زیرا کسی نمی‌خواهد پس از یک سود خوب، بخش زیادی از آن را به عنوان کارمزد پرداخت بکند. در این مطلب، پس از بررسی این موضوع، یکی از ارزان‌ترین صرافی‌ها از نظر دریافت کارمزد و با امنیتی بالا را به شما معرفی خواهیم کرد.

کارمزد شبکه ارز دیجیتال و دلیل پرداخت آن

فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال، شامل ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال است. برای این کار، کاربران یک ارز دیجیتال را با روش‌های معاملاتی گوناگون خریداری کرده و یا به فروش می‌رسانند. این تراکنش‌ها و معاملات، در قالب شبکه‌های ارز دیجیتال انجام می‌گیرد و این شبکه‌ها و صرافی‌ها نیز در ازای نقل و انتقال ارز و یا انجام معاملات هزینه‌ای را به عنوان کامزد تراکنش دریافت می‌کنند.
شبکه‌های ارز دیجیتال، بر اساس الگوریتم‌های اجماعی که دارند، اقدام به دریافت کارمزدهای متفاوتی می‌کنند. شبکه‌های ارز دیجیتال، بر اساس دو الگوریتم مختلف ایجاد شده و فعالیت می‌کنند. الگوریتم اجماع اثبات سهام و الگوریتم اجماع کار، دو الگوریتمی هستند که این شبکه‌ها بر اساس آن امنیت بلاکچین مورد نظر را حفظ می‌کنند. زمانی که کاربری، اقدام به انتقال ارز دیجیتال می‌کند، این انتقال با استفاده از انبوهی از این الگوریتم‌ها انجام می‌شود و این الگوریتم‌ها نیز توسط اعتبار سنج‌ها یا ماینرها که برای هرکدام از انواع الگوریتم هستند انجام می‌گیرد. این افراد که این معادلات پیجیده را حل می‌کنند تا یک انتقال انجام شده و به زنجیره بلاکچین بپیوندد، از این کار پاداش دریافت می‌کنند. پاداش دریافتی این افراد، نباید یک ارز یا توکن جدید در شبکه باشد؛‌ زیرا نقدینگی را بالا برده و ارزش آن توکن یا ارز دیجیتال کاهش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل بخشی از تراکنش به عنوان پاداش به این افراد تعلق می‌گیرد. این پاداش، همان کارمزدی است که در شبکه‌های ارز دیجیتال وجود دارد و تریدرها و کاربران این ارزها باید آن را پرداخت کنند.

معرفی انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال و کارمزدهای آن‌ها

در بستر بلاکچین و برای انتقال ارز دیجیتال، تا کنون شبکه‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که هر کدام از آن‌ها دارای امکانات و قابلیت‌های مختلفی است. کاربران و تریدرها با توجه به نوع ارز دیجیتالی که با آن کار می‌کنند، می‌توانند از هر کدام از این شبکه‌ها استفاده کنند؛ اما در این میان، برخی از آن‌ها معروف‌تر از سایرین هستند و با توجه به امکانات بیشتر و مزایایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، افراد بیشتری از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه، برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.شبکه پیش فرض ارز اتریوم

شبکه انتقال ارز اتریوم (ERC20)

بلاکچین اتریوم، یکی از معروف‌ترین بلاکچین‌های دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که ارائه می‌کند، بسیاری از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌های مختلف، ارزها و توکن‌های خود را مبتنی بر این شبکه قرار داده‌اند؛ به همین دلیل یکی از بهترین و پرکاربردترین شبکه‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود.
در بلاکچین اتریوم، شبکه ERC20 برترین شبکه انتقال ارز است که روی این شبکه بیش از 90 درصد از ارزهای دیجیتال حوزه کریپتو ایجاد شده و تراکنش می‌شوند. این شبکه، مزایای بسیاری دارد که باعث می‌شود تعداد تراکنش‌های آن افزایش داشته باشند؛ اما یکی از نکات منفی شبکه ERC20، کارمزد بالای آن برای تراکنش‌ها است. در حال حاضر، کارمزد تراکنش در این شبکه به 12 دلار رسیده است و این کارمزد برای تمام تراکنش‌‌ها ثابت است؛ یعنی افراد چه 100 دلار انتقال بدهند یا 1 میلیون دلار، باید 12 دلار کارمزد پرداخت بکنند. چنین کارمزد بالایی، برای معامله گران خرد به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد و باعث می‌شود این افراد که بخش زیادی از جامعه تریدرها را در بر می‌گیرند، از شبکه‌های دیگر با کارمزد کمتر استفاده کنند. همچنین افراد زیادی در حوزه کریپتو پس از خرید اتریوم برای انتقال از این شبکه استفاده می‌کنند.

مطالب پشنهادی: راهنمای کامل انتقال دارایی از اتریوم به آبیتروم

شبکه انتقال ارز دیجیتال ترون (TRC-20)

یکی دیگر از شبکه‌های مهم ارز دیجیتال که کاربران زیادی نیز دارد، شبکه ترون است که با نام TRC-20 در بین شبکه‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود. این شبکه روی بلاکچین ترون که غیرمتمرکز بوده، ساخته شده است و هدفی مانند دیزنی دارد. این شبکه، با هدف گسترش سرگرمی و امکان اشتراک گذاری داده‌های مختلف در دنیای کریپتو معرفی شده و فعالیت می‌کند.
ترون، در سال 2018 معرفی شد و توانست با اهدافی که دارد، به سرعت تبدیل به یک شبکه بلاکچین محبوب شود. در حال حاضر این شبکه، بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد که با استفاده از فناوری غیرمتمرکز آن اقدام به فعالیت در این شبکه می‌کنند. این شبکه، ساختاری شبیه به اتریوم دارد و با استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) توسعه پیدا کرده. توکن‌هایی که با این ماشین مجازی سازگاری دارند، در شبکه TRC-20 نیز توسعه پیدا می‌کنند و در شبکه ERC20 نیز قابل استفاده خواهند بود.
هزینه کارمزد شبکه ترون، به ازای ارزهای مختلف متفاوت خواهد بود. در این صرافی، کارمزد انتقال تتر،‌ به ازای هر انتقال، 1 واحد بوده و برای ارزهای دیگر نیز، کارمزدهای متفاوتی دریافت می‌شود. در این زمینه، ترون پس از یک بیانیه، اعلام کرد که هزینه کارمزد انتقال ارز در این شبکه را افزایش داده است که پس از مدتی به دلیل اعتراض کاربران و موارد دیگر، کارمزدها مجددا به حالت اول برگشتند.

شبکه انتقال ارز دیجیتال بایننس (BEP2 و BEP20)

صرافی بایننس نیز در سال 2019، شبکه اختصاصی خود را برای انتقال ارز دیجیتال ایجاد کرد. شبکه انتقال ارز بایننس با نام BEP2، یک استاندارد ایجاد توکن در بلاکچین بایننس به شمار می‌رود. از طرف دیگر، شبکه BEP20 نیز، یک شبکه موازی با BEP2 است که امکانات بیشتری مانند قراردادهای هوشمند در آن وجود دارد. همچنین این شبکه از مقیاس پذیری بالاتری نیز برخوردار است.
کارمزد انتقال ارز در بستر شبکه‌های BEP2 و BEP20، بسیار پایین‌تر از ERC20 است. همچنین،‌کاربرانی که از این صرافی برای انتقال ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، با انتخاب شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال صرافی بایننس، کارمزد کمتری برای معاملات خود پرداخت خواهند کرد.

شبکه انتقال ارز دیجیتال کوکوین (KCC)

شبکه انتقال ارز دیجیتال کوکوین با نام اختصاری KCC، با هدف کارمزدهای کمتر، غیرمتمرکز باقی ماندن و افزایش سرعت تراکنش‌ها ایجاد شد. این شبکه ارز دیجیتال، یک زنجیره عمومی غیرمتمرکز استکه کارایی‌های آن بسیار بالا است. سرعت تراکنش‌های بالا، کارمزد پایین،‌ امنیت بالا مقیاس پذیری مناسب،‌از جمله ویژگی‌هایی هستند که این شبکه را از شبکه اتریوم جدا کرده و کاربران را به سمت استفاده از آن می‌کشاند.
در مجموع، شبکه‌های ارز دیجیتال با هدف کاهش کارمزد فعالیت می‌کنند تا بتوانند افراد بیشتری به سمت خود جذب کنند. کارمزدهای پایین از جمله دلایلی است که باعث شده شبکه‌های جدیدتری به بازار معرفی شده و بازار رقابت در این حوزه داغ شود.

عوامل موثر بر کارمزد شبکه‌های ارز دیجیتال

شبکه‌های ارز دیجیتال متعددی وجود دارند که کاربران برای انتقال ارز دیجیتال از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این زمینه، عوامل متعددی وجود دارند که بر کارمزد دریافتی این شبکه‌ها تاثیر گذار خواهند بود. این عوامل، به صورت کلی شامل سرعت تراکنش، حجم تراکنش، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و ازدحام جمعیت و تقاضای زیاد در این شبکه‌ها است.
کاربرانی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، باید با توجه به ویژگی‌هایی که شبکه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد اقدام به استفاده از آن کرده و کارمزد را نیز در این شبکه‌ها مشخص کنند. سرعت بالای تراکنش، کارمزد بالاتری را طلب می‌کند؛ اما از طرف دیگر از نوسانات قیمت ارز دیجیتال نیز جلوگیری کرده و معامله گران را در این نوسانات حفظ می‌کند.
یکی دیگر از موارد مهم در مورد کارمزد ارزهای دیجیتال، کارمزد دریافتی توسط صرافی‌های ارز دیجیتال است. این کارمزد، با کارمزدی که شبکه‌های انتقال می‌گیرند متفاوت است؛ به همین دلیل بهتر است که از صرافی استفاده بکنید که کارمزد کمتری دریافت می‌کند.

مطالب پیشنهادی: کارمزد انتقال تتر چقدره؟

معتبر ترین صرافی ارز دیجیتال

کمترین کارمزد با بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی

تریدرها و معامله گران ارزهای دیجیتال،‌ برای انجام تراکنش‌های خود باید از شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال استفاده کنند و این شبکه‌ها نیز برای انجام این کار، کارمزد دریافت می‌کنند. در این مطلب، به بررسی کارمزد این شبکه‌ها پرداختیم و با معرفی بهترین و شناخته شده‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال، کارمزدهای دریافتی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. در این زمینه، برای خرید ارز دیجیتال از صرافی https://kifpool.me/و انتقال آن به کیف پول‌های دیگر نیز باید یک کارمزد جداگانه پرداخت کنید. در ایران،‌ صرافی‌های متعددی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما صرافی کیف پول من یکی از بهترین صرافی‌ها است که کارمزد بسیار کمتری در مقایسه با دیگر صرافی‌های داخلی و خارجی دریافت می‌کند.
این صرافی، امکانات و قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران خود ارائه می‌کند و با عرضه بیش از 2000 ارز دیجیتال، کیف پول ارز دیجیتال نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. شما می‌توانید با احراز هویت در این صرافی، از قابلیت‌های متعدد آن استفاده کرده و با کارمزد حداقلی آن،‌ تراکنش‌های خود را نیز انجام دهید. برای استفاده از این صرافی و برخورداری از امکانات جذاب آن، به سایت یا اپلیکیشن کیف پول من مراجعه کنید.

 

نوشته های مشابه